شناسهٔ خبر: 129621 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردکان تاکید کرد؛

لزوم توجه ویژه به مسئله فرار بار در شهرستان اردکان

جمشیدی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردکان گفت: مسئله فرار بار و پیشگیری از آن یک مسئله بسیار مهم است که باید به صورت ریشه ای آن را حل کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، علی جمشیدی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردکان با اشاره به اهمیت پیشگیری از فرار بار در استان و به ویژه شهرستان اردکان اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان اردکان و اتصال چندین محور مواصلاتی مهم به این شهرستان باید مسئله فرار بار در این شهرستان به صورت ویژه ای مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: مسئله فرار بار و پیشگیری از آن یک مسئله بسیار مهم است که باید به صورت ریشه ای آن را حل کرد و حل این مشکل تنها به صورت مقطعی راه حل این موضوع مهم نیست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردکان با بیان اینکه اضافه تناژ و فرار بار باعث بروز آسیب های بیشتری در زمینه راهداری خواهد شد، بیان کرد: تا زمانی که مسئله اضافه تناژ و فرار بار به صورت ریشه ای حل نشود، بهسازی مسیرها و محورهای مواصلاتی شهرستان فایده ای ندارد زیرا عدم رعایت وزن بار حمل شده، باعث وارد شدن لطمه به آسفالت و به نوعی کنده شدن آن در طولانی مدت خواهد شد.

وی افزود: در این زمینه بیش از گذشته در حال کنترل فرار بار در شهرستان هستیم و برخورد جدی با متخلفان هستیم.

جمشیدی با بیان اینکه کنترل انجام شده بیشتر بر روی مبحث اضافه تناژ است، گفت: محورهای مواصلاتی و جاده ها جزو اموال عمومی و اموال بیت المال محسوب می شود بنابراین خسارت به این جاده ها به منزله تخلف و جرم عمومی محسوب می شود.

وی افزود: عمده افرادی که اقدام به حمل بار اضافی می کنند غالبا بارنامه ندارند زیرا در صورت داشتن بارنامه و انجام این تخلف، شرکت مربوطه نیز به عنوان متخلف شناخته خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردکان با اشاره به نحوه برخورد با متخلفان تصریح کرد: علیه افراد متخلف و به دلیل انجام جرم عمومی از متخلفان شکایت کرده و به دادستانی ارجاع داده می شود و تاکنون این روش بازدارنده تر از جریمه و یا تعیین کمیسیون از سوی اداره است.

برچسب‌ها: