شناسهٔ خبر: 129622 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی اعلام کرد

پاسخگویی شبانه‌روزی وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز

وحید قربانی سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی از آمادگی پاسخگویی شبانه روزی وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز به شهروندان خبر داد و گفت: کارکنان این وزارتخانه از طریق شماره تلفن‌های ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها، ۱۳۴ هواشناسی، ۵۱۴۹ اطلاعات قطارها، ۱۹۹ اطلاعات پروازها، شماره ۱۵۵۰ امداد دریایی در بنادر و شماره تلفن ۰۹۶۳۳۰ اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی (ره) پاسخگوی تماس های شهروندان هستند.

وحید قربانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه تلفن‌های گویای وزارت راه و شهرسازی در زمینه هواشناسی، وضعیت راه‌های کشور، حرکت قطارها و هواپیماها به صورت شبانه روزی در ایام نوروز آماده پاسخگویی به شهروندان است، اظهار داشت: تلفن ۵۱۴۹ آماده پاسخگویی به مسافران ریلی در زمینه فروش بلیت، اعلام برنامه حرکت قطارها ، اطلاعات موجودی و اطلاعات آژانس‌ها و .... است.
وی افزود: تلفن ۱۳۴ هواگوی سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی نیز آماده پاسخگویی به شهروندان در زمینه وضعیت هوای تمام نقاط و راههای کشور، اطلاعیه های هواشناسی و توصیه به شهروندان است.
سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی تصریح کرد: مسافران جاده ای نیز به منظور کسب اطلاعات در مورد وضعیت جاده ها، مسافت ها و انتخاب بهترین مسیر و دیگر موارد می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۱ در تهران تماس بگیرند. همچنین با شماره تلفن ۰۲۱-۸۸۹۲۵۲۵۲ از سراسر کشور می توان وضعیت راه‌های کشور را از طریق تلفن دریافت کرد و سامانه اطلاع رسانی WWW.۱۴۱.IR  و برنامه تلفن همراه ۱۴۱ نیز آخرین اطلاعات حوزه‌ راه‌ها را ارئه می دهد.
قربانی تاکید کرد: سامانه تلفن گویای ۱۹۹ نیز پاسخگوی اطلاعات پرواز در زمینه دریافت اطلاعات و جدول زمانی پروازها است. مسافران و استقبال کنندگان می‌توانند قبل از حرکت از منزل در تماس با این شماره تلفن از ساعت پرواز اطمینان حاصل کنند. همچنین مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) برای اطلاع از آخرین وضعیت پروازها می توانند با شماره  ۰۹۶۳۳۰ تماس بگیرند.
سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی ضمن هشدار به مسافران نسبت به خرید اینترنتی بلیت هواپیما از سایت های غیرمجاز اظهارداشت: به مسافران توصیه می‌شود بلیت خود را از مراکز، سایت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی معتبر تهیه کنند.
وی اظهار داشت: شهروندان و مسافران می‌توانند هرگونه گران فروشی را از طریق بازرسی‌های خطوط هواپیمایی و یا سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی مطرح کنند. همچنین خرید بلیت اینترنتی هواپیما فقط از طریق سایت های مجاز معتبر است.
وی اعلام کرد: سامانه پیامک مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی به شماره ۳۰۰۰۷۰۷۰ آماده دریافت پیام های شهروندان است. همچنین شماره تلفن های ۸۸۶۴۶۱۵۴ و ۸۸۶۴۶۱۵۵ را کارشناسان ارتباطات مردمی مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی در زمان سفرهای نوروزی برای راهنمایی شهروندان از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فرودین پاسخگو خواهند بود.
رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی در پایان سفری ایمن برای تمامی مسافران آرزو ‌کرد.
یادآوری می‌شود شهروندان برای دریافت آخرین اخبار در زمینه راه‌های کشور، قطارها، هواپیماها و وضعیت هوای کلیه مسیرها می توانند به پایگاه اینترنتی وزارت راه و شهرسازی مراجعه و از طریق این سایت از لینک سایتهای سازمانها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه استفاده کنند.