شناسهٔ خبر: 129654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

افزایش ۱۲درصدی ورود مسافران به استان بوشهر

عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: میزان ورود خودروهای سواری به استان طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ اسفند نسبت به روزهای ۲۴ تا ۲۶ اسفند ۱۲ درصد رشد داشته که حکایت از افزایش مسافرت ها به استان می باشد

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: میزان ورود خودروهای سواری به استان طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ اسفند نسبت به روزهای ۲۴ تا ۲۶ اسفند ۱۲ درصد رشد داشته که حکایت از افزایش مسافرت ها به استان است.

اخترشناس با اشاره به نصب ۶۰ سامانه‌ ترددشمار در محورهای برون شهری استان بوشهر ادامه داد: طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ اسفندماه سالجاری ورود ۱۴۳ هزار و ۹۶۳ خودرو به استان ثبت شده که نسبت به روزهای ۲۴ تا ۲۶ اسفند رشد ۱۲ درصدی داشته است.
وی افزود: همچنین طی این مدت ۱۲۳ هزار و ۲۵۴ خودرو در حین خروج از استان ثبت شده که در مقایسه با روزهای ۲۴ تا ۲۶ اسفند ۳/۵درصد کاهش را نشان می دهد که نشان از سکونت بیشتر مهمانان نوروزی در استان را دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر درباره اینکه بیشترین سهم تردد خودروها مربوط به پلاک چه استان هایی بوده، گفت: بررسی های سامانه پلاک خوان نشان می دهد که پس از خودروهای بوشهر به ترتیب ، خودروهایی با پلاک فارس ،خوزستان ،تهران و اصفهان بیشترین سهم را داشته اند. 
به گفته اخترشناس، طی روزهای۲۷ تا۲۹ اسفندماه ساعت های اوج تردد در محورهای استان بوشهر۱۷ تا ۱۹ بوده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین طی ۲۷ الی۲۹ اسفند تعداد ۴۷۶۹ سفر معادل ۶۴۲۷۴ مسافر در استان انجام شده که افزایشی بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با بیان اینکه سامانه ۱۴۱ با بهره مندی از تمامی امکانات ارتباطی اعم از تلفن، نمابر، پیامک و اینترنت می‌تواند به عموم افراد جامعه از لحاظ اطلاعات مورد نیاز در زمینه راه های خدمات دهد، اظهار داشت: طی سه روز اخیر ۱۶۰ تماس با مرکز مدیریت راههای استان ثبت شده است.
اخترشناس با اشاره به اجرای پویش همراهان سفر ایمن با هدف ترغیب رانندگان به استراحت در بین سفر و کاهش سوانح رانندگی اظهار داشت: طی دوره زمانی ۲۷ تا۲۹ اسفند مجموع تصادفات استان نسبت به دوره زمانی ۲۴ تا ۲۶ اسفند کاهش داشته است.