شناسهٔ خبر: 129655 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با تلاش متخصصان مهندسی و تعمیرات محقق شد؛

بازگشت هواپیمای ATR72 "هما" به خط پرواز

هواپیما هما با تلاش متخصصان مهندسی و تعمیرات، در آستانه سال جدید و در آخرین روز سال ۱۴۰۱، یک فروند هواپیمای ATR72 به شماره ثبتی EP-ITI به خط پروازی "هما" بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هواپیمای ATR72 "هما" به خط پرواز بازگشت.

با تلاش متخصصان مهندسی و تعمیرات، در آستانه سال جدید و در آخرین روز سال ۱۴۰۱، یک فروند هواپیمای ATR72 به شماره ثبتی EP-ITI به خط پروازی "هما" بازگشت.

شایان ذکر است این هواپیما، طی چهل روز در آشیانه انقلاب "هما" تحت چک سنگین بدنه و موتور قرار گرفت و در این مدت، دو موتور این هواپیما پیاده و به کارگاه موتور "هما" منتقل گردید. در مدت انجام این چک سنگین، تمامی قسمت‌های بال، بدنه، کابین، ارابه‌های فرود، ملخ‌ها، سکان‌های افقی و عمودی تحت بازرسی‌های مختلف قرار گرفته و همزمان موتورهای این هواپیما نیز توسط متخصصان کارگاه موتور هواپیما تعمیر و بر روی هواپیما نصب شد. 

موفقیت پرواز آزمایشی 

همچنین پس از پایان مراحل بازرسی و تعمیرات طبق دستورالعمل‌های شرکت سازنده، تست‌های زمینی بر روی هواپیما انجام پذیرفت و توسط اساتید خلبان پرواز آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

مشکلات کمبود قطعه

در پی بدعهدی شرکت سازنده، تعدادی از هواپیماهای ATR72 "هما" زمینگیر شده‌اند که با دستور شمس الدین فرزادی‌پور مدیرعامل شرکت هما و پیگیری‌های مجدانه همکاران مهندسی و تعمیرات این هواپیماها در حال بازگشت به چرخه پروازی ناوگان "هما" هستند.

مشکل اصلی هواپیماهای ATR72 

به گزارش روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مشکل اصلی هواپیماهای ATR72 هما" کمبود قطعات موتور است که با همت متخصصان مهندسی و تعمیرات "هما" و بکارگیری توان شرکت‌های دانش‌بنیان این مشکل در حال رفع بوده و با تداوم تامین اعتبار، شاهد بازگشت سایر هواپیماهای زمینگیر به خط پروازی خواهیم بود.