شناسهٔ خبر: 129675 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد؛

پرواز بیش از نیم میلیون مسافر هوایی پیش از شروع سال جدید

حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام و پذیرش بیش از نیم میلیون مسافر از فرودگاه های تحت مالکیت این شرکت، پیش از شروع سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام و پذیرش بیش از نیم میلیون مسافر از فرودگاه های تحت مالکیت این شرکت، پیش از شروع سال ۱۴۰۲ خبر داد.

سیدی ضمن تبریک سال جدید با اعلام این خبر گفت: از ۲۴ تا ۲۹ اسفند سال گذشته، ۶۱۷ و ۳۱ مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اعزام و پذیرش شده اند که در این میان سهم مسافران داخلی ۵۶۸ هزار و ۵۵۲ مسافر و سهم مسافران بین المللی ۴۸ هزار و ۴۷۹ مسافر بوده است.
وی افزود: در این مدت پنج هزار و ۲۰۵ نشست و برخاست در فرودگاه های کشور صورت گرفته است که چهار هزار و ۸۱۴ مورد مربوط به پروازهای داخلی و ۳۹۱ مورد متعلق به پروازهای خارجی است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: فرودگاه بین المللی مهرآباد با دو هزار و ۳۰ پرواز و اعزام و پذیرش ۲۴۳ هزار و ۶۰۰ مسافر بیشترین بار ترافیکی مسافر و پرواز را در میان فرودگاه‌های کشور بر عهده داشته است.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران وی گفت: البته در مدت مذکور ۱۳۷۸ پرواز فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و کیش نیز سرویس کمک ناوبری و کنترل ترافیک هوایی از بخش عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها دریافت کرده اند.