شناسهٔ خبر: 129722 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری ایلام اعلام کرد؛

رسیدگی به ۲۰۸ تخلف شرکتهای حمل ونقل باری و مسافری ایلام

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام طی یکسال گذشته به ۲۰۸ تخلف شرکت های حمل ونقل باری و مسافری بین شهری ایلام در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاور اظهار داشت: به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت های حمل ونقل جاده ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه، در جلسات کمیسیون های مواد ۱۱ و ۱۲ استان ایلام تاکنون به  ۹۵ مورد پرونده تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقلی رسیدگی شد که ۳۵ مورد جریمه نقدی ، ۵۷ مورد از آنها برائت و ۲ مورد تذکر کتبی و یک مورد قطع خدمات یک ماهه  صادر شده است.

وی به ۱۱۳ مورد تخلف رانندگان حمل ونقل جاده ای در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این مدت در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر ۶۲ مورد تذکر کتبی ، ۳ مورد قطع خدمات یک ماهه و  ۴۸ مورد برائت بوده و احکام لازم برای آنها صادر شده است. 

چشمه خاور افزود: عمده تخلفات شرکتهای حمل و نقل و رانندگان حمل و نقل برون شهری عبارتند از عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه تنظیم و استفاده از بارنامه، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی بوده و نمونه تخلفات رانندگان عبارتنداز جابجایی بار بدون استفاده از بارنامه ، جابجایی مسافر بدون استفاده از صورت وضعیت ، عدم رعایت ضوابط و مقررات جابه جایی بارهای ترافیکی و ....  بوده است.

وی عنوان کرد: امیدوارم با رعایت ضوابط و مقررات توسط شرکتها، موسسات حمل ونقل کالا و مسافر و رانندگان شاهد هیچگونه تخلفی در این حوزه نباشیم. ضمن اینکه کاربران عزیز میتوانند هرگونه نظر، پیشنهاد، انتقاد یا شکایت خود را از طریق تلفن گویای ۱۴۱ به اداره کل راهداری وحمل و نقل جادهای استان ایلام اطلاع دهند.