شناسهٔ خبر: 12974 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

علی نورزاد:

نرخ عوارض آزادراهی تا پایان سال افزایش نمی‌یابد

عوارضی معاون وزیر راه و شهرسازی از ثبات قیمت عوارض آزادراه ها تا پایان سال خبر داد و گفت: کاهش دوره بازگشت سرمایه با افزایش نرخ عوارضی ممکن می شود که در این صورت مردم از تردد در آزادراه ها استقبال نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی نورزاد،‌ مدیر عامل شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره علاقه‌مندی سرمایه گذاران خارجی به پروژه های زیرساختی ایران، به ایلنا گفت: پروژه‌هایی که ما به سرمایه گذاران معرفی کرده ایم؛ ۱۱ پروژه در زمینه راه آهن و آزادراه است که این پروژه های اعلام شده جذب سرمایه گذاری بالایی دارند.

وی افزود: بازگشت سرمایه بسیار خوبی دارد و بازگشت سرمایه این پروژه های اعلام شده چیزی حدود ۱۵ تا ۲۵ سال است.

نورزاد درباره ضرورت کاهش دوره بازگشت سرمایه برای افزایش جذب سرمایه گذار، ادامه داد: در کشوری مانند کانادا هم دوره بازگشت سرمایه ۲۰ سال است . بازگشت سرمایه متناسب با نرخ عوارض است و اگر دوره بازگشت سرمایه را بخواهیم کاهش دهیم باید قیمت عوارض را افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی در نرخ عوارض آزادراه ها نخواهیم داشت، گفت:  در صورت افزایش نرخ عوارض مردم از تردد از آزادراه ها استقبال نمی کنند. در عین حال که ایمنی تردد و صرفه جویی در  مصرف سوخت افزایش پیدا می کند اما باید تعادلی بین نرخ عوارض و این امتیازات باید باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما