شناسهٔ خبر: 129827 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی از رشد ترددها از ۲۴ اسفند تا ۲ فروردین خبر داد؛

ثبت افزایش در ترددها،۲۰ درصد ریلی، ۱۱ درصد جاده‌ای، ۶۳ درصد دریایی و ۳ درصدی هوایی

وزیر در جمع راهداران وزیر را و شهرسازی با تأکید بر تمام تلاش برای حفظ ایمنی مسافران نوروزی، از رشد ترددها از ۲۴ اسفند تا ۲ فروردین خبر داد و گفت: در این بازه زمانی افزایش در ترددها شامل۲۰ درصد ریلی، ۱۱ درصد جاده ای، ۶۳ درصد دریایی و سه درصدی حوزه پروازها داخلی و خارجی هوایی ثبت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی، مهرداد بذرپاش ظهر پنجشنبه سوم فروردین در بازدید از آزادراه پر تردد کرج_قزوین و حضور در ایستگاه پویش همراهان سفر در یکی از مجتمع های خدماتی بین راهی این محور، در استان البرز اظهار کرد: امروز در یکی از پرترددترین راه‌های کشور یعنی کرج - قزوین و قزوین - رشت حاضر شدم تا از روند خدمات‌رسانی همکارانمان در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاع مستقیم پیدا کنم.

وی بیان کرد: امروز نهمین روز از اجرای طرح نوروزی در کشور است، این طرح از ۲۴ اسفند آغاز شده است.

جا به جایی بیش از ۲۰۴ هزار خودرو از طریق شناورهای دریایی

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تا روز گذشته در حوزه دریایی بیش از یک میلیون و ۸۰۲ هزار مسافر با شناورهای مسافری و تفریحی و بیش از ۲۰۴ هزار خودرو نیز با شناور ها جا به جا شده اند که این آمار بیش از ۶۳ درصد رشد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگر دریایی ۶۳۴ هزار نفر از امکانات سواحل جنوبی و شمالی استفاده کرده‌ اند که عدد قابل توجهی به نسبت سال گذشته است.

بذرپاش با بیان اینکه ۶۵۷ هزار و ۸۶۰ مسافر از ۲۴ اسفند تا پایان روز گذشته دوم فروردین از قطار برای مسافرت خود استفاده کردند، که این آمار به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در حوزه هوایی حدود یک میلیون و صد هزار مسافر به مقاصد داخلی و خارجی سفر صورت گرفت که سه درصد به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رشد ۱۱ درصدی  ترددهای جاده ای

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تردد بین استانی نشان داد که میزان تردد وسایل حمل ونقل جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۲۴ اسفند تا دوم فرودین ۱۴۰۲ رشد ۱۱ درصدی را داشته است.

بذرپاش گفت: همکاران ما در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند تا بهترین شرایط را برای مسافران نوروزی رقم بزنند.

تلاش برای حفظ ایمنی مسافران نوروزی

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های همیشگی ما در وزارت راه و شهرسازی کاهش آمار تصادفات  است و بر این اساس تمام تلاش خود را برای حفظ ایمنی مسافران نوروزی به کار بسته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این راستا پویش همراهان سفر ایمن اجرایی و ۱۰۰ ایستگاه برای این منظور در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شد.

وی  بیان کرد: در این ایستگاه‌ها فضای مناسبی برای استراحت مسافران نوروزی و همچنین برگزاری برنامه‌های تفریحی و فرهنگی فراهم شده است.

 پویش سفر ایمن در ۱۰۰ نقطه کشور

همچنین مهرداد بذرپاش در بازدید از آزادراه پر تردد کرج_قزوین و در  بازدید از راهدارخانه های استان البرز از تمهیدات ویژه برای مسافران نوروزی خبر داد و با بیان این که مسافرت‌های نوروزی با وسایل نقلیه شخصی، امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است، گفت:  در حوزه  مسافرت‌های هوایی، دریایی، ریلی و وسایل حمل و نقل عمومی هم افزایش سفر داشته ایم که به همین خاطر در تعطیلات نوروز امسال دوازده هزار راهدار در سراسر کشور در حالت آماده باش و انجام خدمت هستند تا هم وطنان با کمترین مخاطره بتوانند در نوروز سفر خوبی داشته باشند.

بذرپاش همچنین با بیان اینکه علت بخش زیادی از تصادفات جاده ای عوامل انسانی در هنگام رانندگی شناخته می شود، گفت: به همین علت پویش همراهان سفر ایمن می تواند علاوه بر کاهش خستگی خانواده ها در جاده های برون شهری می تواند موجب نشاط و شادابی مسافران نوروزی شود.

وزیر راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از نتایج مثبت پویش همراهان سفر ایمن در کشور، گفت: این پویش در ۱۰۰ نقطه از جاده های کشور تا ۱۵ فروردین اجرا می شود و تا کنون رضایتمندی زیادی از اجرای طرح وجود داشته که این پویش قطعا در سال آینده افزایش خواهد داشت.