شناسهٔ خبر: 129829 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۴۴ درصدی تردد وسایل نقلیه غیر بومی در لرستان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان گفت: از ابتدای طرح نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد تردد وسایل نقلیه غیر بومی در استان افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، مرتضی شیروانی ، امروز سوم فروردین ۱۴۰۲ اظهار داشت: پیشینه حضور وسایل غیر نقلیه غیر بومی براساس پلاک خوانده شده توسط سامانه های پلاک خوان در بازه تعطیلات نوروز در روز ۲ فروردین معادل ۲۹۲ هزار و ۴۱۵ خودرو کل وسلیه نقلیه ثبت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح  نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد حضور وسایل نقلیه غیر بومی در استان افزایش داشته است که این  ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان دهنده آن است که ۵ درصد وسایل نقلیه بین ۳ تا ۷ روز در استان می‌مانند، که این موضوع میرساند که استان ما از معبر به مقصد تبدیل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان به تعداد تردد وسایل نقلیه از محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: متوسط تردد بین استانی در جاده های استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی که از تاریخ ۲۴ اسفند تاکنون شروع شده است به ثبت تردد ۳ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۱۴ وسیله نقلیه می رسد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۶ درصد افزایش داشته است.

شیروانی اضافه کرد: در دوم فروردین امسال تردد ۴۴۷ هزار و ۶۲۱ خودرو در جاده‌های استان ثبت شد که نسبت به روز قبل از این تاریخ ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

وی بیان کرد: این میزان تردد توسط ۶۸ دوربین جاده ای تردد شمار برخط و ۷۹ دوربین ثبت تخلف موجود در جاده‌های استان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان بیان کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به سه‌راهی چالانچولان - دورود و خرم‌آباد - پلدختر (چم انجیر) بوده است.