شناسهٔ خبر: 129831 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی اظهار کرد

هشدار وزارت راه و شهرسازی به خریداران ویلا در سفرهای نوروزی

قربانی سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی درباره خرید ویلا و زمین در شهرهای شمالی بدون در نظر داشتن شرایط لازم در ایام نوروز هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید قربانی اعلام کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو، زمین‌های دارای کاربری کشاورزی را به ویژه در استان های شمالی بدون مجوز از مراجع ذی‌صلاح تفکیک می کنند و به معرض فروش می گذارند و حتی در مواردی پس از ساخت غیرقانونی ویلا آن را می فروشند.
وی افزود: این موضوع موجب شده است بخش قابل توجهی از آگهی های نشریات به فروش زمین‌ها و ویلاهای فاقد اسناد مالکیت و مجوز ساخت اختصاص یابد که وزارت راه و شهرسازی به هموطنان توصیه می‌کند دقت لازم را به هنگام خریداری این املاک به کار گیرند.
قربانی تصریح کرد: در این زمینه استعلام از اداره کل راه و شهرسازی، مشورت با مشاور حقوقی و دیدن اسناد لازم برای خرید زمین و ویلا توصیه می‌شود.
وی خواستار اقدامات پیشگیرانه در خصوص تصرفات اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز شد و اعلام کرد: یگان حفاظت از اراضی ملی در طول سال و به ویژه ایام نوروز مراقبت و محافظت لازم را در خصوص جلوگیری تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف در آن در سراسر کشور خواهند داشت.
یادآوری می‌شود در تعطیلات نوروزی با مسافرت هم وطنان به ویژه به مناطق شمال کشور،افراد فرصت طلب و سودجو مبادرت به فروش زمین‌های کشاورزی به عنوان ویلا و یا با کاربری مسکونی و تجاوز به اراضی بیت المال می نمایند ، که بایستی اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت گیرد.