شناسهٔ خبر: 129845 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

پیام تبریک رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو به مناسبت روز جهانی هواشناسی

مهدی رهنما رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو همچنین با صدور پیامی فرارسیدن بیست و سوم مارس (سوم فروردین) روز جهانی هواشناسی را به همه زحمتکشان این عرصه تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه علوم جو و هواشناسی کشور با صدور پیامی روز جهانی هواشناسی را تبریک گفت.

وی در پیام خود خاطر نشان کرد: از سال ۱۹۶۱، روز ۲۳ مارس به عنوان سالگرد تاسیس سازمان جهانی هواشناسی تحت عنوان روز جهانی هواشناسی گرامی داشته می شود. به همین مناسبت هر سال یک موضوع خاص توسط سازمان جهانی هواشناسی برای افزایش آگاهی و ترویج اقدامات نوآورانه پیشنهاد می شود که عموماً منعکس کننده موضوعات مرتبط با هوا، اقلیم یا مسائل مربوط به آب هستند.

رهنما افزود: سازمان جهانی هواشناسی امسال نیز در ۱۵۰ سالگی تاسیس خود موضوع آینده هوا، اقلیم و آب را در گذر نسل‌ها را به عنوان شعار روز جهانی هواشناسی در سال ۲۰۲۳ طرح کرده است. در واقع این شعار از ما می‌خواهد به مسئولیت‌های خود عمل کنیم و اطمینان حاصل کنیم که نسل‌های آینده فردای بهتری را به ارث خواهند برد. بدانیم و آگاه باشیم که انتخاب های امروز ما آینده فرزندان ما را تعیین می کند. 

وی تاکید کرد: تحقق این شعار بدون داده‌های جمع آوری شده توسط نیروهای صف سازمان هواشناسی، یعنی دیدبانان سخت‌کوش و مسئولیت پذیر سازمان و انتقال این داده‌ها و پشتیبانی فنی موثر توسط عزیزان بخش فنی و فناوری اطلاعات سازمان، دستیابی به پیش بینی‌های روزانه دقیق آب و هوا توسط نیروهای متخصص و کاربلد مراکز پیش بینی سازمان هواشناسی در سطح ستادی و استانی غیرممکن خواهد بود. 

رهنما گفت: همچنین همکاران بخش توسعه مدیریت و منابع سازمان به عنوان بخش پشتیبانی مالی و اداری و همچنین همکارانم در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو به عنوان پشتیبان علمی و پژوهشی سازمان هواشناسی نیز نقش تأثیرگذاری در فرآیندهای کاری سازمان هواشناسی دارند.