شناسهٔ خبر: 129959 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فرودگاه‌های مازندران، از ارتقاء سطح عملیاتی فرودگاه ساری تا نصب سامانه سوئیچینگ برج مراقبت فرودگاه نوشهر

فرودگاه ساری بهسازی کامل خروجی پروازهای داخلی فرودگاه شهدای ساری، بهسازی ساختمان‌های پلیس، سپاه و حراست فرودگاه ساری، ارتقای سطح عملیاتی فرودگاه از ۱۲ ساعت به ۱۸ ساعت جهت تأمین ایمنی پروازهای داخلی و خارجی،نصب سامانه سوئیچینگ برج مراقبت پرواز فرودگاه نوشهر و اتمام پروژه ترمینال و پروژه اپرون فرودگاه رامسر از اهم فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در اداره‌کل فرودگاه‌های استان مازندران بود که در ایام نوروز و سال جدید نیز تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم فعالیت‌ها و اقدامات سال گذشته، برنامه‌های نوروزی و آمار پروازی فرودگاه‌های استان مازندران به شرح زیر است:

مجموعه اقدامات انجام شده در اداره‌کل فرودگاه‌های استان مازندران طی سال۱۴۰۱

بهسازی کامل خروجی پروازهای داخلی فرودگاه شهدای ساری، بهسازی ساختمان‌های پلیس، سپاه و حراست فرودگاه ساری، ارتقای سطح عملیاتی فرودگاه از ۱۲ ساعت به ۱۸ ساعت جهت تأمین ایمنی پروازهای داخلی و خارجی، بهره‌برداری از سامانه کمک ناوبری ILS فرودگاه شهدای ساری که نصب آن و فلایت چک انجام شد و در خصوص بحث نرم افزاری و بخشی از اقدامات تکمیلی، در اولین فرصت به افتتاح می‌رسد.

شایان ذکر است در فرودگاه شهدای نوشهر نیز نصب سامانه سوئیچینگ برج مراقبت پرواز و در فرودگاه شهدای رامسر پروژه ترمینال و پروژه اپرون به اتمام رسید.

برنامه‌های پیش‌رو برای سال ۱۴۰۲

 توسعه پروازهای فرودگاه‌های شهدای نوشهر و رامسر و تلاش برای کسب مجوز هوایی فرودگاه شهدای رامسر ، بهسازی کامل ترمینال خروجی پروازهای داخلی در فرودگاه شهدای ساری و همچنین اتمام پروژه ذهکشی و تکمیل توسعه ترمینال و توسعه اپرون در فرودگاه شهدای رامسر که با پیشرفت قابل توجهی انجام شده است و ۴۰ درصد دیگر آن امسال به پایان خواهد رسید.

ویژه برنامه‌های نوروزی

در ایام نوروز در راستای دستورالعمل‌های صادره از ستاد فرودگاه‌های کشور و وزارت راه و شهرسازی، مجموعه برنامه هایی در راستای تسهیلات سفر، آمادگی و مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی برای توسعه پروازها، پرواز در  مسیر مشهد مقدس و بندرعباس تدوین شد.

همچنین برنامه فرهنگی نوروز خوانی، چیدن سفره هفت‌سین در ترمینال عمومی فرودگاه شهدای ساری، استقرار میز نقاشی برای کودکان و اقدامات فرهنگی، پخش کلیپ‌های نوروزی و نمایش مناظر تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان از طریق نمایشگرهای اطلاعات پرواز در فرودگاه‌ها صورت گرفت.

گفتنی‌است؛ برقراری کتابخانه سیار در ترمینال عمومی فرودگاه شهدای ساری، رنگ آمیزی جداول و گل‌کاری و فضا سازی محوطه‌ها و  استقبال از ماه مبارک رمضان و تدارک افطاری مختصر در ترمینال هنگام افطار برای مسافران و تکریم مسافران، برنامه‌ریزی و اجرا شد.

آمار نوروزی اداره کل فرودگاه‌های استان مازندران از ۲۴ اسفندماه تا ۲۷ اسفندماه

۳۰ پرواز نشست و برخاست داخلی، ۳۴ نشست و برخاست کلی، ۴ پرواز نشست و برخاست خارجی با جمع کل ۳۵۵۹مسافر داخلی در این بازه زمانی ثبت شده است که آمار مسافرین داخلی ورودی ۱۷۸۳نفر و مسافران خروجی ۱۷۷۶نفر بوده است. همچنین تعداد مسافرین خارجی با ۲۶۹مسافر ورودی و ۲۶۹ مسافر خروجی که کل مسافرین جابجا شده در فرودگاه‌های استان مازندران ۴۰۹۷ نفر بوده‌اند.

آمار پروازی اداره کل فرودگاه‌های استان مازندران در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱ 

کل مسافرین جابجا شده در ۱۱ ماه سال۱۴۰1،  ۳۹۳۰۴۵ نفر بوده‌اند که مسافرین داخلی ۳۶۳۲۰۹ نفر و مسافرین خارجی ۲۹۸۳۶نفر ثبت شده است.

همچنین کل پروازهای نشست و برخاست ورودی و خروجی فرودگاه‌های استان مازندران، ۳۵۸۵ پرواز داخلی و ۲۳۸پرواز خارجی گزارش شده است.