شناسهٔ خبر: 130021 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۶۸۴ مسافر توسط ناوگان جاده‌ای استان مرکزی جابجا شد

مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۶۸۴ مسافر، سال گذشته توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان مرکزی به نقاط مختلف کشور جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به افزایش بیش از ۲۳ درصدی تعداد مسافران جابجا شده ، توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: این مسافران در قالب ۱۳۱ هزار و ۲۴ سفر به نقاط مختلف کشور مسافرت کردند.

جهانی با یادآوری وجود سه پایانه مسافری در شهرستان‌های اراک، ساوه و خمین گفت: در بقیه شهرستان‌ها نیز دفاتر مسافری وظیفه ارایه خدمت به مسافران را برعهده دارند.

وی اظهار کرد: ۸۹۴ هزار و ۶۹ نفر از مجموع مسافران جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اتوبوس، ۸۰ هزار و ۴۹۶ نفر با مینی بوس و ۶۴۰ هزار نفر توسط تاکسی‌های بین شهری از این استان به سایر استان‌های کشور مسافرت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۷۵ هزار و ۲۱۴ مسافر از مجموع مسافران جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان، برون استانی و بقیه درون استانی بوده‌اند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.