شناسهٔ خبر: 130053 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد: 

کاهش ۱۸ درصدی تصادفات جاده ای نوروزی آذربایجان غربی در مقایسه با نوروز سال قبل

25d15cf7-1f76-4f4a-9a07-a710a8dc3cd3.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از کاهش ۱۸ درصدی تصادفات ای جاده ای نوروزی آذربایجان غربی در مقایسه با نوروز سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون در نخستین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان در سال ۱۴۰۲ گفت:با توجه به حضور جهادی و حداکثری ادارات خدمت رسان در طرح نوروزی، تصادفات جاده ای این ایام نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

وی افزود: تا پایان چهارمین روز از فروردین ۱۴۰۲ ، ۱۰۴ دستگاه تردد شمار بیش از ۶ میلیون و سیصد هزار تردد را به ثبت رسانده اند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶.۵۲ درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: حجم تردد ورودی و خروجی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۴ درصد افزایش داشته است که این تعداد عدد یک میلیون و ۷۲ هزار تردد مسافر به استان را نشان می دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یادآور شد: ۱۶۵۱۱ اتوبوس نیز وظیفه جابجائی مسافر از پایانه های  مسافری را عهده دار بودند که در این مدت ۱۲۵۵۰۹ هزار نفر مسافر را جابجا کردند، همچنین میزان تردد در پایانه های مرزی ۱۲۴۳۱۳ نفر بوده که افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است.

آرامون اظهار کرد: اقدامات قابل توجهی در ایام طرح نوروزی انجام گرفته که میتوان به خط کشی بیش از ۳۰۰ کیلومتر از محور های مواصلاتی، آشکار سازی ۲۴ نقطه پر حادثه استان ، پویش همراهان سفر ایمن در ۵ نقطه از استان،تعمیر و بازسازی ۱۷ عدد دوربین سرعت سنج  اشاره کرد.