شناسهٔ خبر: 130084 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دهمین روز از سفرهای نوروزی

نزدیک به ۲۲ میلیون خودرو در کشور تردد کردند

تردد ماشین معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا کنون ۳.۱۶۳.۳۹۹ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده ای به مسافرت رفته اند از تردد ۲۱ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۹۹۰ خودرو در سراسر کشور در بازه زمانی ده روز گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده بیان کرد: تعداد سافر جابجا شده در سطح کشور توسط پروازهای داخلی و بین المللی از مرز یک میلیون و دویست هزار مسافر از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا چهارم فروردین ۱۴۰۲ در بازه ده روز عبور کرد.
وی گفت: تاکنون ۳.۱۶۳.۳۹۹ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده ای به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲.۴ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۴ درصد و سواری کرایه ۱۵.۲ درصد بوده است. 
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در بقیه شقوق حمل و نقل نیز جابجایی مسافر در حال انجام است و تاکنون ۸۲۴.۲۱۷ مسافر با حمل و نقل ریلی و ۱.۲۰۵.۳۶۸ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و تعداد ۱.۵۹۵.۳۹۶ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابجایی نموده اند. 
افندی زاده تصریح کرد: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی با ۲.۱۸۳.۰۹۹ وسیله نقلیه رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد که یکی از دلایل این رشد می تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد. وی همچنین گفت در این بازه ده روز گذشته طرح نوروزی، ۲۱.۸۳۰.۹۹۰ وسیله نقلیه در سطح کشور جابه‌جا شده اند.
وی در پایان افزود: استانهای  اردبیل با ۵۰  درصد، خوزستان با ۲۸ درصد، گلستان ۲۴ درصد، ایلام ۲۳ درصد، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان با ۲۲ درصد بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده اند. همچنین، استان های با بیشترین تردد در ١٠ روزه گذشته به صورت تجمیعی ( از ٢٤ اسفند ١٤٠١ لغایت ٤ فروردین ١٤٠٢)، تهران، البرز، مرکزی، قم، قزوین و اصفهان هستند.