شناسهٔ خبر: 130087 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به غرق شدن شناگران در آب‌های خلیج فارس

موج دریا سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی از وزش باد نسبتا شدید همراه با بارش باران و افزایش ارتفاع امواج در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‍‌های بوشهر و خوزستان، در شمال خلیج فارس طی امروز و فردا خبر داد که خطر غرق شدن شناگران را به دنبال دارد.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، سامانه وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید، همراه با بارش باران و رعدو برق و افزایش ارتفاع امواج طی امروز و فردا نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان، در شمال خلیج فارس را در بر می‌گیرد.

این سامانه با افزایش وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل استان خوزستان تا ۱.۵ متر، در سواحل استان بوشهر تا ۲ متر و در فراسواحل استان‌های بوشهر و خوزستان بیش از ۲ متر همراه خواهد شد.

سازمان هواشناسی نسبت به خطراتی مثل غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، صیادی، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل هشدار داده است.

ممنوعیت در فعالیت‌های تفریحی( به ویژه غواصی و شنا) ممنوعیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و بویژه اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های تاسیسات دریایی و صنایع فراساحلی در فراسواحل از توصیه‌هایاین سازمان است.