شناسهٔ خبر: 130133 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در آب‌های جنوبی کشور/اجتناب از عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا

خلیج فارس طوفانی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از مواج شدن آب‌های جنوبی کشور در تنگه هرمز،‌ دریای عمان و خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور سامانه افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج ار فردا دوشنبه آغاز شده و تا ظهر جمعه ادامه دارد.

این سامانه روز دوشنبه موجب افزایش سرعت وزش باد در تنگه هرمز(باد جنوب شرقی) و افزایش ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر می‌شود.

روزهای سه شنبه تا جمعه نیز شاهد افزایش سرعت وزش باد در سواحل و فراسواحل استان هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلووچستان و افزایش ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر در سواحل و تا ۲ متر در فراسواحل خواهیم بود که مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس رادر بر می‌گیرد.

روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه تمرکز این سامانه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود و روز جمعه نیز در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان، در شرق دریای عمان فعال است.

احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل در پی فعالیت این سامانه وجود دارد.

سازمان هواشناسی به اجتناب از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی ، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل توصیه کرده است.