شناسهٔ خبر: 130177 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲ انجام شد:

جابه‌جایی ۸۱ هزار و ۳۵۳ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان مرکزی

تردد استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۸۱ هزار و ۳۵۳ مسافر از آغاز طرح نوروزی امسال در استان مرکزی (بیست و چهارم اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه جاری) توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به جابجایی ۸۱ هزار و ۳۵۳ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از آغاز طرح نوروزی امسال (بیست و چهارم اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه جاری) افزود: این مسافران در قالب سه‌هزار و ۹۷ سفر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان به نقاط مختلف کشور جابجا شدند که تعداد این سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد کاهش دارد.

وی بیان کرد: ۸۱ هزار و ۴۸۱ صندلی برای جابجایی و خدمت رسانی به مسافران نوروزی استان مرکزی در این مدت در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای پیش بینی شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۴۶ هزار و ۲۹۲ مسافر در این مدت به این استان وارد و ۳۵ هزار و ۶۱ نفر از استان به سایر نقاط کشور جابجا شده است.

جهانی افزود: ۷ هزار و ۵۰۸ نفر از مجموع این مسافران در قالب ۲۷۲ سفر، روز پنجم فروردین ماه جاری توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان مرکزی سفر کرده اند.

وی از تردد ۹ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۲۲۸ دستگاه وسیله نقلیه از بیست و چهارم اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه جاری در جاده‌های استان مرکزی خبرداد و گفت: تردد این خودروها در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: ۸ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۰۱ تردد از مجموع این ترددها مربوط به خودروهای سبک و یک‌میلیون و ۲۶۱ هزار و ۱۸۵ تردد مربوط به خودروهای سنگین است که تردد این خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۰ و چهار درصد افزایش یافته‌است.

جهانی عنوان کرد: ۳۲ هزار و ۳۶ تردد از مجموع ترددهای انجام شده در جاده‌های استان مرکزی مربوط به اتوبوس‌ها بود که تردد این خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش داشت.

وی اضافه کرد: ۲ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۷ دستگاه وسیله نقلیه در این مدت به استان مرکزی وارد و ۲ میلیون و ۶۰ هزار و ۴۱ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شد که تعداد این خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب هفت و پنج درصد افزایش داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: آزاد راه تهران- ساوه با ۵۰۷ هزار و ۷۰۳ تردد در این مدت پرترددترین جاده‌ استان بود.

جهانی میانگین سرعت متوسط در این مدت در جاده‌های استان مرکزی را ۹۴ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: کاربران جاده‌ای باید توجه داشته باشند که محورهای مواصلاتی استان مرکزی مجهز به ۸۶ دوربین ثبت تخلف سرعت با محاسبه میانگین سرعت می‌باشد، لذا درصورت عدم رعایت سرعت مجاز، اطلاعات خودروهای متخلف برای صدور جریمه بصورت آنلاین به پلیس راه اعلام می‌شود.