شناسهٔ خبر: 130207 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

ثبت بیشترین حجم ترانزیت ریلی در مرز سرخس

قطار ترانزیت ریلی ترانزیت نفتی آمارهای ترانزیت ریلی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد بیشترین ترانزیت از مرز سرخس و به میزان ۷۳۷ هزار تن بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بیشترین و کمترین میزان جابه جایی بار و مسافر و ترانزیت ریلی در مدت ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

آمارها حاکی از آن است که مرز سرخس با ترانزیت ۷۳۷ هزار تن کالا، بیشترین میزان ترانزیت در ۱۱ ماهه سال گذشته را نسبت به سایر مرزها ثبت کرده است.

به طور کلی میزان ترانزیت ریلی در ۱۱ ماهه سال جاری یک هزار و ۳۴۱ تن بوده است.

ترانزیت ریلی از مرز میرجاوه نیز  ۸۶۳ تن بوده که کمترین میزان ترانزیت در این مرز به ثبت رسیده است.

ثبت بیشترین حمل بار توسط قطار در یزد

از سوی دیگر بیشترین میزان بار توسط ناوگان ریلی از منطقه یزد و به میزان ۱۱ میلیون تن جابجا شده و کمترین میزان جابجایی بار از منطقه زاگرس و معادل ۱۲۸ هزار تن بوده است.

گفتنی است مجموع میزان بار حمل شده توسط بخش ریلی در ۱۱ ماهه سال جاری ۴۱ میلیون تن ثبت شده است.

جابجایی ۹ میلیون مسافر ریلی از منطقه تهران

منطقه تهران بیشترین جابجایی مسافر توسط قطار را در مدت ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ ثبت کرده است که معادل ۹ میلیون نفر است. منطقه جنوب شرق با جابجایی ۹۹ هزار نفر توسط قطار، کمترین میزان جابجایی مسافر ریلی را داشته است.

گفتنی است، تعداد مسافر جابه‌جا شده توسط بخش ریلی در ۱۱ ماهه سال گذشته به ۲۷ میلیون نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ که به میزان ۱۹ میلیون نفر بود، ۴۲ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله جابجایی مسافر مشخص می‌شود که بیشترین میزان جابجایی مسافر در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸ و به میزان ۲۶ میلیون نفر ثبت شده است.

همچنین عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸ افزایش ۳ درصدی را نشان می دهد.

ثبت بیشترین حجم ترانزیت ریلی در مرز سرخس