شناسهٔ خبر: 130217 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در دور نخست سفرهای نوروزی ثبت شد؛

جابجایی بیش از ۲۵۱ هزار مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان/ افزایش ۱۳۴ درصدی مسافرت‌های دریایی از بندر شهید باهنر به شارجه

بندر شهید باهنر مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از جابجایی۲۵۱ هزار و ۴۲۹ نفر مسافر و گردشگر در بنادر مرکز و شرق این استان در دور نخست سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی تختی در تشریح آمار سفرهای دریایی در بنادرمرکز و شرق استان افزود: در دور اول سفرهای نوروزی، ۲۵۱ هزار و ۴۲۹ نفر مسافر و گردشگر از بنادر شرق استان هرمزگان جابجا شده‌اند که بیش‌ترین آمار در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزیره قشم و هرمز به میزان ۱۴۸هزار و ۶۶۱ نفر به ثبت رسیده است.  

وی ادامه داد: بندر هرمز نیز با ترابری ۹۲ هزار و ۷۱۸ نفر در مسیر بندر شهید ذاکری و بندر شهید حقانی، در جایگاه دوم قرار دارد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان؛ طی این مدت نیز ۷۶۰ نفر مسافر و گردشگر در مسیر بین‌المللی بندر شهید باهنر به شارجه رفت و آمد کردند که در این بخش نیز آمارها افزایش ۱۳۴ درصدی را نشان می‌دهند.  

محمدحسینی تختی گفت: از ابتدای اجرای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ تا پایان روز پنجم فروردین در مجموع ۹ هزار و ۲۹۰ گردشگر نیز از تالاب تیاب شهرستان میناب، خورآذینی سیریک و خور خالصی در شهرستان جاسک بازدید کرده‌اند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال هموطنان و جلوگیری از مخاطرات احتمالی، واحدهای امدادی و عملیاتی شامل اورژانس به همراه پزشک، آتش نشانی، شناورهای ناجی، هلال احمر در بنادر شرق استان حضور مستمر و فعال دارند.