شناسهٔ خبر: 130221 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌مندی از تمام ظرفیت مرکز مدیریت راه‌های البرز برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی

مرکز مدیریت راه های البرز رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز گفت: برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی از تمام ظرفیت‌ها بهره گرفته‌ایم تا سفری خوش برای هموطنان رقم بخورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، علی شادفر رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه‌های استان، نظارت بر سامانه‌های هوشمند جانمایی شده در محورهای مواصلاتی البرز و پاسخگویی به سامانه ۱۴۱ است، گفت: مرکز ۱۴۱ علاوه بر رسیدگی به شکایات مردم در زمینه مسافری، جاده‌ای، باری و حمل‌ونقل، در راستای استعلام شرایط جوی، وضعیت جاده‌ها، اطلاعات مسیر و فاصله بین شهرها نیز به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ایام نوروز میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان بیشتر می‌شود، گفت: امید است در این ایام با راهنمایی و کمک به مردم از طریق سامانه ۱۴۱ بتوانیم به مردم بیشتر خدمت‌رسانی کنیم.

شادفر در ادامه به فعالیت سامانه‌های هوشمند در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: این مرکز با ۵۲ سامانه ترددشمار، ۳۵ سامانه و دوربین ثبت تخلف تمامی محورهای استان را رصد و مورد پایش قرار می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های البرز تصریح کرد: همچنین ۳۴ دوربین نظارتی در راستای کمک به فعالیت کارکنان سامانه ۱۴۱ در سطح استان وجود دارد که هرگونه تغییر در شرایط جوی، ترافیک جاده‌ای و... توسط این دوربین‌ها رصد و به همشهریان اطلاع‌رسانی می‌شود.

شادفر؛ همچنین از فعالیت ۶ تابلوی پیام‌نمای متغیر در سطح استان خبر داد و گفت: تابلوهای پیام متغیر در  آزادراه‌های کرج - تهران، کرج - قزوین و محور کرج - چالوس جانمایی شده‌اند و هشدارها و اطلاعات لازم از طریق آنها به مسافران و کاربران جاده‌ای داده می‌شود.

این مسئول در پایان از آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروهای مرکز مدیریت راه استان برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: این مجموعه از همه ظرفیت خود استفاده می‌کند تا بهترین خدمات به مسافران و کاربران جاده‌ای ارائه شود.