شناسهٔ خبر: 130245 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

ثبت دمای صفر تا ۳۰ درجه در کرمان

گرما آب شدن برف افزایش تدریجی دما استان کرمان در سردترین ساعات خود دمای صفر درجه در ساردوییه و در گرم‌ترین ساعات دمای ۳۲.۳ درجه در عنبرآباد را ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی سردترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور طی شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد که در این مدت تنها پنج استان دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند.

سردترین استگاه هواشناسی کشور در ۲۴ ساعت گذشته، هادیشهر در استان آذربایجان شرقی بود که کمینه دمای منفی ۴.۴ درجه را ثبت کرد.

ساردوئیه استان کرمان، کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری و پیست چمن دیزین استان البرز از دیگر ایستگاه‌های سرد کشور بودند که دمای صفر درجه را به ثبت رساندند.

ساردوئیه یکی از بخش‌های شهرستان جیرفت در استان کرمان و دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است.

فرودگاه عسلویه در استان بوشهر نیز با ثبت بیشینه دمای ۳۳.۲ درجه گرم‌ترین ایستگاه کشور در شبانه‌روز گذشته شد.

شهرستان‌های پارسیان واقع در استان هرمزگان،‌ دلگان واقع در استان سیستان و بلوچستان و عنبر آباد واقع در استان کرمان از دیگر نقاط گرم کشور با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر بودند.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در برخی استان‌های کشور خبر داده است که کاهش محسوس دما و رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی را به همراه دارد.

بارش و کولاک برف در نواحی مرتفع و کوهستانی کشور پیش‌بینی شده است.