شناسهٔ خبر: 130247 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خبر داد:

محور یزد مهریز پرتردد ترین محور استان از آغاز سفرهای نوروزی

معتمدی معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون، محور یزد - مهریز پرترددترین محور استان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد)، حامد معتمدی معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با ذکر محورهای دارای بیشترین تردد در استان اظهار کرد: محورهای یزد به مهریز و بالعکس، یزد به تفت و بالعکس از جمله محورهای پرتردد استان از آغاز سفرهای نوروزی تا کنون محسوب می‌شوند.

وی افزود: با توجه به آمار ارائه شده برای ساعات غیر اشباع و جریان ترافیک غیر ایستا در ۲۴ ساعت گذشته، متوسط تردد ساعتی در محور مهریز به یزد ۹۴۷ وسیله نقلیه و محور یزد به مهریز ۸۸۵ وسیله نقیله بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب مهریز به یزد ۴۲ درصد کاهش و یزد به مهریز ۱۹ درصد کاهش داشته است.

معتمدی با اشاره به محور یزد_تفت تصریح کرد: متوسط تردد ساعتی در این محور ۶۹۰ وسیله نقلیه بوده است که این آمار در مدت مشابه در سال گذشته ۹۱۸ عدد بود.

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به سرعت متوسط در سه محور پر تردد مطرح شده در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: سرعت متوسط در سه محور پر تردد مهریز به یزد، یزد به مهریز و یزد به تفت به ترتیب ۹۰، ۸۷  و ۸۷ کیلومتر بر ساعت بود که این آمار از تردد با سرعت مجاز در بیشتر وسایل نقلیه خبر می‌دهد.