شناسهٔ خبر: 130248 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

سفرهای نوروزی در استان بوشهر ۵۷ درصد افزایش یافت

عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از آغاز طرح نوروزی (۲۴ اسفند سال گذشته لغایت ۵ فروردین ۱۴۰۲) ۹ هزار و۲۲۰ سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر انجام شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۷ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر گفت: طی این مدت ۱۱۷ هزار و ۴۲۲ مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی استان جابه جا شدند که این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش نشان می دهد.

اخترشناس اظهار داشت: این تعداد مسافر جابه شده در قالب ۹ هزار و ۲۲۰ سفر جابه جا شده اند که تعداد سفر ۵۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به فعالیت ۵۹۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری با ۱۲۳۵ راننده برای خدمات به مسافران نوروزی استان یادآور شد: علاوه بر میز خدمت در پایانه های مسافری استان، مردم می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با شماره تلفن ۱۴۱ در طول شبانه روز انتقال داده و با جدیت از سوی همکاران ما پیگیری و نتیجه خدمت آنها اعلام می شود.

اخترشناس ادامه داد: طی مدت یاد شده ۷ میلیون و ۵۹ هزار و ۵۹۶ تردد در جاده های استان بوشهر ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در بخش دیگری از این گفتگو خبر داد: تردد وسایل نقلیه از محورهای ارتباطی بوشهر در ایام نوروز ۱۵ درصد افزایش یافت.

 اخترشناس ادامه داد: از ۲۴ اسفند تا ۶ فروردین ماه بیش از ۷ میلیون و ۶۰ هزار وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان تردد داشتند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از رشد ۱۵ درصدی حکایت دارد.

وی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه از مبادی ورودی و خروجی بوشهر در ایام طرح نوروزی ۱۲ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است، اضافه کرد: محور ورودی و خروجی بوشهر پرترددترین محور بوده و ساعت ۱۸ تا ۱۹ اوج ترددهای جاده ای ثبت شده است.

به گفته این مقام مسئول، از ابتدای طرح نوروزی تا کنون به طور متوسط روزانه ۵۸۸ هزار و ۳۴۱ تردد در محورهای استان ثبت شده است.