شناسهٔ خبر: 130251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۰۳۷ تماس مردمی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های قزوین برقرار شد

تردد خودروها رییس اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای طرح نوروز در ۲۵ اسفند۱۴۰۱ تاکنون سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به ۱۰۳۷تماس مردمی پاسخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، امیرحسین پورهاشمی گفت: آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه ها، دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهرها، دریافت اطلاعات مربوط به تصادفات، ثبت مشکلات راه‌ها و شکایت از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و مجتمع های خدماتی رفاهی از جمله موضوعاتی است که مردم می ‌توانند از طریق تماس با این سامانه پیگیری کنند.

وی افزود: به همین منظور سامانه تلفنی و نرم افزار ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و ۲۰۰۰۱۴۱ پل ارتباطی مردم با  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که در تمام ساعات شبانه روز می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

 پورهاشمی در ادامه با اشاره به ثبت تردد ۱۱میلیون و ۵۱۸هزار و ۵۴۷دستگاه خودرو در راه‌های استان طی این مدت اضافه کرد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸درصد کاهش داشته است.

وی گفت: ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان‌دهنده آن است که ۹ درصد وسایل نقلیه بین ۱ تا ۳ روز در استان می‌مانند.

رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از ابتدای طرح در روز ۲۵ اسفند۲۴۱هزار و ۳۰۳ وسیله نقلیه از استان قزوین در سایر استان‌ها مشاهده شده که  استان‌های البرز، گیلان و تهران  بیشترین سهم مقاصد سفر را داشته‌اند.