شناسهٔ خبر: 130261 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد؛

راه‌اندازی آزمایشگاه تمام مقیاس بارگذاری سریع روسازی راه‌ها /استفاده از قیرهای اصلاح شده در پروژه‌های عمرانی

عملیات روسازی سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی راه‌اندازی آزمایشگاه تمام مقیاس بارگذاری سریع روسازی راه‌ها و استفاده از قیرهای اصلاح شده را از جمله مهمترین فعالیت‌های آن مرکز درحوزه راه برشمرد.

محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  مهمترین برنامه آن مرکز را در حوزه راه، استفاده از قیرهای اصلاح شده و راه‌اندازی آزمایشگاه تمام مقیاس بارگذاری سریع روسازی راه‌ها برشمرد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در حوزه راه با توجه به وضعیت اعتبارات عمرانی کشور رویکرد به سمت استفاده از قیرهای اصلاح شده است.

حیدری ادامه داد: با اینکار در تلاش هستیم تا از آسفالت‌های لایه نازک استفاده کنیم که از نظر اعتباری به ما کمک شایان توجهی خواهد کرد. در این خصوص چنانچه ضوابطی موردنیاز باشد مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا استفاده از قیرهای اصلاح شده افزایش یابد.  

وی بر استفاده از قیرهای اصلاح شده در سایر پروژه‌های روسازی نیز تاکید کرد و اینکار را راهکاری برای ارتقای دوام و عمر مفید راه‌ها عنوان کرد.

حیدری یادآور شد:  با تامین اعتبار و همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، راه‌اندازی آزمایشگاه تمام مقیاس بارگذاری سریع روسازی نیز در برنامه است که باید در کشور راه اندازی شود.