شناسهٔ خبر: 130264 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه‌آهن فارس اعلام کرد؛

جابجایی بیش از ۲۰ هزار مسافر ریلی در مسیر شیراز به تهران و مشهد

انصاری راه آهن فارس مدیر کل راه‌آهن استان فارس گفت: از تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ۶ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۲۰ هزار و ۲۸۷ مسافر در مسیر شیراز به تهران و مشهد از طریق ناوگان ریلی جابجا شده اند.

مهرداد انصاری مدیر کل راه آهن فارس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آمار سفرهای نوروزی اظهار کرد: از ابتدای پیک نوروزی ۲۳ اسفند ۱۴۰۱  تا ۶ فروردین ۱۴۰۲ تعداد کل مسافر جابجا شده در مسیر شیراز به تهران و مشهد به صورت رفت و برگشت به میزان ۲۰ هزار و ۲۸۷ نفر بوده که توسط ۶۶ رام قطار جابجا شده اند.

انصاری افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۳۹۸ نفر سهم قطارهای خروجی از شیراز و ۱۰ هزار و ۸۸۹ نفر سهم قطارهای ورودی به شهر شیراز بوده است.

راه اندازی غرفه های صنایع‌دستی فارس در جشنواره نوروزانه راه آهن فارس

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات نوروزی راه‌آهن فارس اشاره کرد و گفت: صنایع‌ دستی فارس در ایام نوروز گردشگران بسیاری از سراسر کشور را به خود جذب کرده است؛ منبت، خاتم، دستبافته‌های عشایری و سایر هنرهای دستی که برگرفته از هویت و حاصل ذوق و هنر مردمان این استان هستند در این ایام به عنوان هدیه دلنشین و ماندنی برای گردشگران به شمار می‌روند.

مدیرکل راه آهن فارس افزود: براساس توافق حاصل شده با کمیته امداد امام خمینی استان، در ایام نوروز غرفه های صنایع دستی در ایستگاه راه آهن آیت الله حائری شیرازی راه اندازی شد و فعالان این صنعت محصولات متنوع خود را به مسافران عرضه کردند.

وی خاطر نشان کرد: صنایع دستی فارس در طول سال‌های متمادی به عنوان نماینده هنر اصیل ایرانی در جهان شناخته شده است، لذا با هدف حمایت از هنرمندان خوش ذوق و خلاق این صنعت شرایطی را فراهم آوردیم تا گردشگران داخلی و خارجی خواستار محصولات و فرآورده‌های دست‌ساز این هنرمندان بتوانند به سهولت قبل یا بعد از سفر به این محصولات دسترسی داشته باشند.

انصاری افزود: غرفه های عرضه کننده صنایع دستی شامل خاتم کاری، معرق چوب، مینا کاری و سنگ های تزئینی است که تماما محصول دست هنرجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده و تا پایان تعطیلات نوروز نیز در محل ایستگاه راه آهن آیت الله حائری شیرازی مستقر هستند.