شناسهٔ خبر: 130270 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفتمین روز از عید نوروز انجام گرفت:

بازدید مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌شرقی از ستاد سفر نوروزی شهرستان جلفا

بازدید مدیر کل از منطقه آزاد ارس در هفتمین روز از عید نوروز مدیر کل راه و شهرسازی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از ستاد سفرهای نوروزی شهرستان جلفا بازدید بعمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان شرقی)، در این بازدید جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه ستاد خدمات نوروزی افزود: با اینکه آذربایجان شرقی در کاهش تصادفات فوتی در کشور جایگاه برتر را کسب کرده است، اما انتقال مسافر از جاده به ریل نقش اساسی در کاهش تلفات جاده‌ای خواهد داشت.

وی با اشاره اینکه آذربایجان شرقی ده و چهاردهم آزادراه های کشور را دارد افزود: راه اندازی پلیس آزادراه‌ها در استان گامی مهم به منظور کاهش تصادفات آزادراهی است.

در ادامه این جلسه امیر بخشی زاده مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان برای پوشش سفرهای نوروزی افزود: در حوزه اتوبوسی، هوایی و ریلی ظرفیت ناوگان افزایش یافته و با تمهیدات صورت گرفته، در صدد کاهش تلفات جاده‌ای هستیم.

وی از مردم ومسافران خواست، با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، وزارت راه و شهرسازی و پلیس را در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی تردد یاری کنند.

بخشی زاده خاطرنشان کرد: وجود آثار باستانی متعدد، نقاط بکر طبیعی، قرار گرفتن منطقه آزاد ارس در جوار رود ارس و وجود بازارچه ها و مجتمع های تجاری متعدد سبب شده گردشگران و مسافران سراسر نقاط کشور، این منطقه را به عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب کنند و همین امر سبب ورود ۱۶۷ هزار و ۲۲۸ خودرو غیر بومی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ شده است.

در ادامه قائم‌ مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ارس از ورود بیش از ۶۷۶ هزار گردشگر به این منطقه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۶ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد.

محسن محمدزاده در جلسه ستاد خدمات نوروزی اعلام کرد: تعداد ۶۶۸ هزار و ۹۱۲ نفر از این گردشگران داخلی و هفت هزار و ۱۵۹ نفر گردشگر خارجی بودند.

وی همچنین با اشاره به افزایش چشمگیر اقامت در مراکز اقامتی محدوده منطقه آزاد ارس اظهار کرد: در مدت یاد شده از تعطیلات نوروزی ۳۷ هزار و ۹۸۵ نفر در این مراکز اقامت کرده اند.

محمدزاده ادامه داد: کلیسای سنت استپانوس در ۱۷ کیلومتری غرب جلفا و در فاصله سه کیلومتری کرانه جنوبی رودخانه ارس امسال نیز همانند سال های گذشته پربازدید ترین اثر تاریخی منطقه آزاد ارس می باشد که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۶ فروردین سال ۱۴۰۲ پذیرای ۲۵ هزار و ۶۳۲ نفر بازدیدکننده بود.

منطقه آزاد ارس با بیش از ۵۱ هزار هکتار وسعت به مرکزیت جلفا در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.

این منطقه به علت شرایط آب و هوایی و ظرفیت های طبیعی و تاریخی در سال های اخیر به یکی از کانون های گردشگری نوروزی در شمالغرب کشور تبدیل شده است.