شناسهٔ خبر: 130335 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رشد ۱۸۵ درصدی سفرهای دریایی در سواحل مازندران در نوروز امسال/بهره‌گیری بیش از ۱۳۸ هزار مسافر نوروزی از تفریحات دریایی

سعيد كيا كجوري مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۱۷۶ درصدی استفاده از تفریح‌های دریایی در سواحل استان مازندران نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: بیش از ۱۳۸ هزار مسافر نوروزی طی ۱۰ روز گذشته از تفریحات دریایی در سواحل استان استفاده کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۱۷۶ درصد رشد داشته است.

کیا کجوری با اعلام این مطلب افزود: در این مدت بیش از ۲۶ هزار سفر دریایی در سواحل تحت پوشش نظارتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۸۵ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به اینکه حدود ۹۰ ایستگاه تفریحات دریایی در محدوده تحت پوشش اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران (رامسر تا فرح آباد ساری) در ایام نوروز امسال آماده خدمت رسانی به شهروندان و گردشگران عزیز هستند افزود: روز ۶ فروردین ماه پرترددترین روز از آغاز طرح ایمنی ترددهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ بوده که خوشبختانه با رعایت نکات ایمنی از سوی ایستگاه‌های تفریحات دریایی و مسافران گرامی و همچنین با پایش روزانه موارد ایمنی از سوی بازرسان اعزامی اداره کل، تاکنون هیچ‌گونه حادثه دریایی رخ نداده است.

 کیاکجوری خاطر نشان کرد: در صورت دریافت پیام اضطرار دریایی از طریق شماره ۱۵۵۰(شماره تماس امداد و نجات دریایی) مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر به عنوان مرکز اصلی استانی هماهنگی جستجو و نجات دریایی، با اعزام شناور ناجی۶ و یا شناورهای همیار ناجی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل سانحه، نسبت به انجام سریع، بموقع و ایمن عملیات امداد و نجات اقدام خواهد کرد.

 گفتنی است که طرح ایمنی ترددهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفند۱۴۰۱ آغازو تا ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.