شناسهٔ خبر: 130341 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

جذب ۹۸ درصد از اعتبارات تخصیص یافته بنادر و دریانوردی گیلان/ ۱۴ پروژه در دست مطالعه است

نیکوکار بنادر گیلان معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: سال گذشته بنادر استان با جذب ۹۸درصد از اعتبار تخصیص یافته عملکرد قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی نیکوکار معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در تشریح فعالیت‌ها، اقدامات و عملکرد واحد فنی و مهندسی این اداره کل در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: میزان پروژه‌های حوزه عمرانی و تجهیزاتی این معاونت نیز در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته از حیث مبلغ با رشد ۶۷ درصدی روبرو شده است.

وی با اشاره به پروژه های مورد افتتاح و قابل بهره برداری در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد:  احداث باشگاه ملوانان، برق‌رسانی به کشتی‌ها و تعمیر اساسی سوکت‌های برق، تعمیرات اساسی ساختمان‌های بندر گردشگری دریایی چمخاله، مهمانسراهای بندر انزلی، بازسازی و تعمیر اساسی جرثقیل گرو ، لیبهر و ۳ دستگاه ماشین آتش‌نشانی، خرید و نصب تجهیزات رادیویی، مخابراتی و الکترونیکی و همچنین  تعمیرات اساسی شناور پاک بوم از جمله اهم پروژه‌های ادامه‌دار از سال ۱۴۰۰ بوده که با اعتبار مجموع بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری و مورد افتتاح قرار گرفتند.

به گفته معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان؛ محوطه‌سازی تاسیسات زیربنایی محوطه ۲۲ هکتاری، تعمیرات اساسی روکش آسفالت محوطه‌های بندری، تفکیک کانال‌ها، اجراء شبکه اعلام و اطفاء حریق کل بندر، تعمیرات اساسی و انتقال یک دستگاه ریچ استاکر  با اعتباری مجموع بیش از ۲۱۵۰ میلیارد ریال که در سال ۱۴۰۱ هزینه شد، از جمله پروژه‌های ادامه‌دار و آغاز شده در سال گذشته است.

نیکوکار با اشاره به پروژه عمرانی مرتبط با تعامل شهر و بندر که در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده و یا آغاز شده است، تصریح کرد:  لایروبی فاز اول تله رسوب‌گیر زیر پل غازیان، تعمیرات اساسی زمین چمن ورزشی اداره کل،  اسکله گرد بلوار بندر انزلی،  ترمیم روکش اسفالت خیابان بندر و  تعریض خیابان خیابان شهید مصطفی خمینی (بایندر) از جمله پروژه های تعامل شهر و بندر هستند.

 وی با بیان اینکه ۱۴  پروژه در دست مطالعه است، گفت: ۹ پروژه  منجر به اخذ مجوز از سازمان شده و یا فرایند تشریفات برگزاری مناقصه آنها در حال دریافت و پیگیری است، ۳ پروژه در دست بررسی و تصویب نهایی در کمیته‌های تخصصی بوده و ۲ پروژه نیز  منجر به انعقاد قرارداد با پیمانکار گردیده است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه ۵  پروژه سرمایه‌گذاری توسط این معاونت کنترل و نظارت شد، اذعان داشت: ۳ سیلوی غلات به ظرفیت مجموع ۱۲۵ هزار تن و مخازن روغن در حال بهره برداری بوده و خطوط لوله نفتی با ۱۰۰ درصد پیشرفت از جمله ۵ پروژه یاد شده است.

نیکوکار با بیان اینکه  با همکاری معاونت دریایی نسبت به انجام لایروبی بندر آستارا با اعتباری بیش از ۵۸۰ میلیارد ریال اقدام شد، یادآور شد: هم‌اکنون دو پروژه مشترک با معاونت فنی و مهندسی سازمان بنادر شامل ساخت موج‌شکن بندر گردشگری دریایی چمخاله و همچنین ساخت و نصب بازوهای بارگیری اسکله دلفین (نفتی) مجتمع بندری انزلی در حال پیگیری است.