شناسهٔ خبر: 130353 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شرسازی استان ایلام عنوان کرد:

رفع تصرف ۳ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی شهر ایلام در تعطیلات نوروز

رفع تصرف اراضی ایلام.jpg مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از رفع تصرف ۳۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهر ایلام از شروع تعطیلات نوروز تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، فرشاد دوستی در خصوص رفع تصرف اراضی ملی و دولتی گفت: با اجرای حکم قضایی یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان ایلام روز دوشنبه هفتم فروردین ۹۹۰ متر مربع از اراضی ملی شهر ایلام به ارزش نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال از تصرف اشخاص سودجو خارج کرد که در این زمینه تلاش و پیگیری دستگاه قضایی استان و همراهی نیروی انتظامی قابل تقدیر است.

وی افزود: از ابتدای تعصیلات نوروز تا کنون در مجموع ۳ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی شهر ایلام به ارزش بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال طی ۴ عملیات از تصرف اشخاص سودجو خارج شده و در این مدت در سراسر استان یگان حفاظت از اراضی، اداره حراست و معاونت املاک و حقوقی  و ادارات شهرستانهای مختلف راه و شهرسازی استان ضمن رفع تصرف مذکور با هوشیاری و گشت شبانه روزی در کل استان فرصت تصرف اراضی به اشخاص سود جو نداده و از زمینهای ملی و دولتی در برابر تصرف حفاظت و حراست کرده اند.

دوستی با تقدیر از تعامل و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان یادآور شد: به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند، برخورد قانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطر نشان کرد: اشخاصی که قصد خرید ملک در هر نقطه از شهرهای استان را دارند ابتدا استعلام لازم از اداره کل راه و شهرسازی در مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان های مختلف به عمل آوردند تا در دام اشخاص زمین خوار و سودجو گرفتار نشوند، چرا که هرگونه خرید، فروش، انعقاد قرارداد و تغییر شکل زمین های ملی و دولتی جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد.

صفوی فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان نیز با اعلام شماره تلفن ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزی جهت اعلام هر گونه تصرف اراضی از طرف شهروندان گفت: هم استانیهای عزیز با مشاهده هر گونه تصرف اراضی می توانند با شماره مذکور تماس گرفته و یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان را برای حفاظت از بیت المال یاری کنند.