شناسهٔ خبر: 130378 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۸۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده ای در قزوین بازدید فنی شد

بازدید از ناوگان مسافر رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از آغاز اجرای طرح نوروز ۱۴۰۲ تاکنون از ۸۴۰ دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی بار و مسافر در استان بازدید فنی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، ابراهیم شنو افلاح گفت: از آغاز اجرای طرح نوروز ۱۴۰۲ تاکنون از ۸۴۰ دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی بار و مسافر در استان بازدید فنی شده و این تعداد بازدید در مبداء و محل پاسگاه های پلیس راه استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: کارشناسان حمل و نقل و ایمنی و ترافیک  این اداره کل در بازدیدها از ناوگان حمل و نقل،  مواردی چون همراه داشتن اقلام و تجهیزات ایمنی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی وسیله نقلیه، وضعیت صندلی ها و لاستیک و اسناد حمل و سایر موارد را مورد کنترل قرار می دهند.

شنوافلاح ادامه داد: نتایج حاصل از بازدیدها در پایان جمع بندی و موارد تخلف به کمیسیون‌های  ماده۱۱ و ۱۲ حمل و نقل ارجاع می شود تا پس از بررسی براساس دستورالعمل‌ها رای صادر شود.

وی گفت: در همین مدت همچنین عملکرد مدیران فنی شرکت های حمل و نقل مسافر نیز ۵مرتبه مورد بازدید  وکنترل قرار گرفته است.

شنوافلاح، بازدید از مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین را نیز از دیگر اقدامات نظارتی این اداره در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: در همین مدت ۵بازدید نیز از این مراکز انجام شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی را از اهداف مهم این بازدیدها عنوان کرد و افزود: مسافران و کاربران جاده‌ای هم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل، موضوع را از طریق همکاران مستقر در پایانه مسافربری و یا تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین پیگیری کنند.