شناسهٔ خبر: 130382 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار دریایی صادر کرد/دریای خزر مواج می‌شود

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج طی روزهای پنجشنبه تا یکشنبه هفته آتی در دریای خزر و سواحل استان‌های شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از اواخر وقت پنج‌شنبه تا اوایل وقت یک‌شنبه دریای خزر و سواحل استان‌های شمالی را مواج و متلاطم می‌کند.

روز پنجشنبه شاهد افزایش سرعت باد و ارتفاع موج بین یک تا ۲ متر نواحی غربی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گیلان خواهیم بود.

این سامانه روز جمعه تا شنبه موجب افزایش سرعت باد و ارتفاع موج بین یک تا ۲ متر در سواحل و ۲ تا ۳ متر در نواحی دور ازساحل استان های گیلان، مازندران و گلستان و روز یکشنبه باعث افزایش سرعت باد و ارتفاع موج بین یک تا ۱/۵ متر در نواحی مرکزی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان مازندران خواهد شد.

احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی در این شرایط جوی وجود دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی و نیمه سنگین هشدار داده است.

بر  اساس اپیش‌بینی‌ها مواج شدن آب‌های خزر موجب اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل خواهد شد.

اجتناب از عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی ، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل از توصیه‌های سازمان هواشناسی کشور است.