شناسهٔ خبر: 130421 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه شهرکرد اعلام کرد؛

آمادگی فرودگاه شهرکرد برای برقراری پرواز در مسیرهای جدید/افزایش پروازها به مقاصد مشهد و عتبات عالیات در سال ۱۴۰۲

فرودگاه شهرکرد مدیر فرودگاه شهرکرد در خصوص برنامه های پیش‌رو در سال جدید گفت: آماده برقراری پرواز در مسیرهای جدید هستیم و نظر به ظرفیت بالای فرودگاه شهرکرد، افزایش پروازها خصوصاً به مقاصد مشهد مقدس، عسلویه، کویت و عتبات عالیات مدنظر است.

سروش سلیمی مدیر فرودگاه شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اهم فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این فرودگاه گفت: پروژه‌های فرودگاهی در ۵ محور اصلی کار شده است.

علاوه بر پروژه‌های بهسازی،در راستای توسعه و افزایش ضریب امنیت فرودگاه اقداماتی مانند بهسازی فنس‌های فرودگاه صورت گرفت.

مدیریت مصرف انرژی با اجرای بخشنامه‌های مدیریت سبز

همچنین سطح خدمات‌رسانی به مسافران ارتقاء یافته و بخشنامه‌های مدیریت سبز از جمله نصب پنجره‌های دوجداره و تعویض لامپ‌های پرمصرف در راستای مدیریت مصرف انرژی اجرایی شد.

سلیمی افزود: در ادامه بهسازی فرودگاه شهرکرد، پروژه‌های ترمیم و مرمت مانند بهسازی غرفه‌های داخلی، سرویس‌های بهداشتی و زیباسازی محاوط انجام شد.

وی ادامه داد: به جهت اجرای دستورالعمل‌های مدیریت بحران نیز بهسازی راه‌های دسترسی به میعادگاه و آمادگاه (محل موقعیت گرفتن خودروهای امدادرسان) به‌منظور عملیاتی شدن و تسهیل راه‌های دسترسی، صورت گرفت.

تعویض سیستم سوئیچینگ قدیمی

به گفته سلیمی، در سال گذشته بستر لازم برای نصب سیستم سوئیچینگ و نصب آن، همچنین تعویض با سیستم قدیمی فراهم شد.

وی تشریح کرد: افزایش دو پرواز توسط شرکت هواپیمایی آسمان در روزهای شنبه و شرکت هواپیمایی ماهان روزهای یکشنبه برقرار شد تا تردد مردم استان و مسافران تسهیل شود.

عملیات کم‌سابقه برف روبی در ایرساید و لندساید

سلیمی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه،عملیات کم‌سابقه برف روبی در ایرساید و لندساید به مساحت ۳۰۰ هزار متر مکعب انجام شد و در سال گذشته هیچگونه لغو پرواز به‌دلیل بارش برف در فرودگاه شهرکرد مشاهده نشده است و به همت همکاران پرتلاش این فرودگاه، خدمت‌رسانی به مسافران گرامی تداوم داشته است.

افزایش پروازها

وی در خصوص برنامه های پیش‌رو در سال جدید اذعان داشت: آماده برقراری پرواز در مسیرهای جدید هستیم و نظر به ظرفیت بالای فرودگاه شهرکرد، افزایش پروازها خصوصاً به مقاصد مشهد مقدس، عسلویه، کویت و عتبات عالیات مدنظر است.

گفتنی‌است با توجه به شرایط جوی استان چهارمحال و بختیاری، بیشترین سفرهای هوایی از فرودگاه شهرکرد در اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود.