شناسهٔ خبر: 130424 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

استان آذربایجان غربی جزو ۱۰ استان پر تردد کشور در نوروز ۱۴۰۲

749b9321-190f-4e21-9e24-63a25dbe2bfb.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد: آذربایجان غربی در بین ۱۰ استان پرتردد جاده ای کشور در ایام نوروز قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون گفت: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۲ تا پایان ششمین روز از فروردین، آذربایجان غربی در بین ۱۰ استان پرتردد کشور از لحاظ تردد بین شهری و جاده ای قرار گرفت.

وی افزود: در مدت زمان برگزاری پویش سفر ایمن در ۵ نقطه از استان آذربایجان غربی حدود ۵ هزار نفر از ایستگاه های پویش بازدید کردند و این عامل یکی از اصلی ترین دلیل برای کاهش تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر ها بود.

وی خاطر نشان کرد: کلیه دستگاه های خدمات رسان برای خدمت رسانی به مردم پای کار هستند و ماحصل این تلاش ها علی رغم افزایش تعداد سفر، کاهش تصادفات منجر به فوت بوده است.

آرامون اظهار کرد: تاپایان ششمین روز از فروردین ۱۴۰۱، هفت میلیون و پانصدهزار تردد وسیله نقلیه در سطح محورها ثبت شده است بیش از یک میلیون و دویست هزار  سفرهای قطعی انجام گرفته از سایر استانهاست و همچنین ۱۵۰ هزار مسافر از ۶ پایانه مرزی استان تردد داشتند.

وی یادآور شد: اقدامات انجام گرفته در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ همچنان ادامه دارد و تا زمان رسیدن به آمار منفی تصادفات، همکاران راهداری به همراهی پلیس راه، با تمام قوا در محور های مواصلاتی حاضر خواهند شد.