شناسهٔ خبر: 130436 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رشد ۱۴۱ درصدی تعداد واگن بارگیری شده در راه آهن زاگرس

قطار باری مدیرکل راه آهن زاگرس گفت: در بازه زمانی بهمن ماه سال گذشته ۱۰ هزار ۶۰۵ تن بار بوسیله ۱۶۴ واگن بارگیری و حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان از رشد ۸۱ درصدی تناژ باگیری دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار مدیرکل راه آهن زاگرس در خصوص میزان حمل بار در این اداره کل گفت: در بازه زمانی بهمن ماه سال گذشته ۱۰ هزار ۶۰۵ تن بار بوسیله ۱۶۴ واگن بارگیری وحمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان از رشد ۸۱ درصدی تناژ باگیری و ۱۴۱ درصدی واگن بارگیری شده در این اداره کل دارد.

وی افزود: در بهمن ماه پارسال ۲۸ هزار ۷۸۵ نفر مسافر در راه آهن زاگرس جابجا شدند که در مدت مشابه امسال این رقم به ۳۱ هزار ۶۶۳ نفر رسیده است.

زیودار با بیان اینکه این رقم بیانگر رشد ۹ درصدی جابجایی مسافر در این اداره است گفت: مسافران بوسیله ۴۷۳ رام قطار جابجا شده اند.

به گفته مدیر کل راه آهن زاگرس در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ این اداره کل تن کیلومتر مبدا- مقصد ۵ میلیون ۹۷۳ هزار ۷۱۱ تن بوده که در مقایسه سال قبل نشان از رشد ۱۴۰ درصدی دارد.

زیودار همچنین نفر کیلومتر در این بازه زمانی را ۷ میلیون ۳۱۴ هزار نفر کیلومتر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان از رشد ۹ درصدی دارد.