شناسهٔ خبر: 130437 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۳۹۶ هزار نفر از مسافران نوروزی استان بوشهر

افتتاح پروژه های بنادر بوشهر و خارگ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون با انجام ۵۵ هزار و ۷۱ سفر ۳۹۶ هزار و ۲۶۵ نفر از مسافران و گردشگران نوروزی این استان از خدمات گردشگری دریایی برخوردار شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، اظهار کرد: براساس ارزیابی صورت گرفته مناطق بوشهر، دیلم، گناوه، دیر، کنگان و عسلویه به ترتیب با ۱۵۵ هزار و ۴۵۰، ۶۷ هزار و ۸۲۰، ۷۱ هزار و ۱۴۳، ۲۸ هزار و ۶۱۱، ۴۳ هزار و ۸۴۶ و ۲۹ هزار و ۳۹۵ نفر بیشترین گردشگران دریایی استان را به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: طرح تسهیل ترددهای دریایی ۱۴۰۲ به همراه الزام های مرتبط و همچنین نصب ۴۵ تابلو ۱۵۵۰ (برای راهنمایی مهمانان و دریانوردان) در بنادر استان بوشهر پیاده سازی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در مدت زمان اجرا طرح ایستگاه‌های مخابرات دریایی در بنادر استان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به اضطرارها دریایی شدند.

شکیبی نسب اظهار کرد: در این ایام همچنین ۶ شناور ناجی و ۱۲ قایق همیار ناجی در مناطق پرریسک استان بوشهر استقرار پیدا کردند تا در صورت نیاز اقدام به امدادرسانی دریایی کنند.

وی گفت: در طرح تسهیل تردد دریایی نوروز ۱۴۰۲ استان بوشهر یک هزار و ۲۰۰ جلیقه نحات و ۵۰ حلقه نجات در اختیار بنادر استان بوشهر قرار گرفته است تا با استفاده تجهیزات تامین شده ایمنی لازم برای ترددهای نوروزی فراهم شود.

شکیبی نسب اظهار کرد: در عید نوروز همچنین ۴۵ نفر بازرس بر نحوه اجرا طرح تسهیل ترددهای نوروزی نظارت دارند.

وی افزود: بندر بوشهر در طرح تسهیل تردد دریایی امسال با بهره‌گیری از بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی و همچنین سایبان بزرگ (ویژه اسکان مسافران در صف انتظار) شاهد تحول چشمگیری بوده است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: سالن پایانه مسافربری دریایی بندر بوشهر اکنون در مرحله تعمیرات اساسی است که پیش بینی شده تا پایان سال جاری بهره برداری شود.

شکیبی نسب بیان کرد: در زمان اجرا طرح ترددهای دریایی هفت فروند لنج تفریحی در بندر بوشهر، ۱۱ فروند در بنادر تابع همراه با قایق های تفریحی خدمات رسانی به گردشگران دریایی استان را عهده دار هستند. 

وی یادآور شد: در مدت زمان اجرا طرح تسهیل ترددهای دریایی همچنین حدود یک هزار مسافر نوروزی از محوطه عملیاتی و همچنین کشتی‌های بزرگ مستقر در اسکله بازدید کردند.