شناسهٔ خبر: 130440 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

تخفیف ۹۰ درصدی تعرفه های بندری برای شناورهای مسافربری در سفرهای داخلی و بین‌المللی

مجید علی‌نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان در حوزه ساخت و تردد شناورهای مسافربری در آب های داخلی و بین المللی حمایت های ویژه ای تدارک دیده است که از جمله آنها می توان به تسهیلات بدون بهره، تخفیف ۹۰ درصدی تعرفه بندری و تامین سوخت یارانه ای اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، مجید علی‌نازی در نشست ستاد تسهیلات سفر استان بوشهر اظهار کرد: ارائه تسهیلات وجوه اداره شده برای ساخت شناورهای مسافربری از جمله تسهیلات ویژه سازمان بنادر و دریانوردی است که در این طرح ۸۰ درصد تسهیلات موردنیاز ساخت شناور با بهره صفر درصد پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در تعرفه های بندری شناورهای مسافربری ۹۰ درصد تخفیف لحاظ شده است که این تخفیف تمامی سفرهای داخلی و بین المللی را پوشش می‌دهد.

علی‌نازی ادامه داد: تامین سوخت یارانه ای موردنیاز شناورهای مسافربری از دیگر تسهیلات ویژه سازمان بنادر و دریانوردی برای تردد شناورهای مسافربری است که با توجه به تفاوت قیمت بسیار بالا با سوخت بانکرینگ توجیه اقتصادی مناسبی برای تردد شناورهای مسافربری ایجاد کرده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این سازمان برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی تسهیلات و حمایت‌های ویژه پیش‌بینی کرده است که این ظرفیت‌ها سرمایه‌گذاری در این بخش را جذاب کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: برای احداث ۲ پایانه مسافربری دریایی در استان بوشهر تامین اعتبار بسیار خوبی صورت گرفت به نحوی که برای احداث تاسیسات دریایی پایانه بوشهر ۹۰۰ میلیارد ریال و برای بهسازی و تعمیرات اساسی سالن پایانه مسافری دریایی بوشهر ۷۰۰ میلیارد اعتبار تخصیص داده شد.

علی‌نازی یادآور شد: پروژه تعمیر اساسی سالن پایانه بین المللی مسافربری بوشهر اکنون روند مطلوبی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا اسفند سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: برای سال جاری در تامین اعتبار جلیقه های نجات اعتبار آن از شیوه متمرکز خارج شد که این مهم به تجهیز بنادر به این نوع جلیقه ها کمک شایانی داشته است.

علی نازی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی برای ترددهای دریایی تسهیلات ویژه‌ای درنظر گرفته است که انتظار است سایر دستگاه نیز پای کار بیایند و نقشی پررنگ خود را در این زمینه ایفاء کنند.

وی گفت: امسال خدمات گردشگری دریایی در بنادر جنوبی از جمله آبادان و خرمشهر تا پاسی از شب تداوم داشته است که این نشان از اهتمام ویژه سازمان بنادر برای ترددهای دریایی است.

علی‌نازی افزود: در بنادر هدف طرح تردد گردشگری دریایی و بویژه بنادر استان بوشهر با ارزیابی های صورت گرفته عمده گردشگران رضایت کامل از نحوه دریافت خدمات داشتند که در این زمینه از تلاش‌های تمامی عوامل ذیربط کمال قدردانی و تشکر را داریم.

وی گفت: همچنین با استفاده از جایروپلن در بازدیدی ۲ ساعته سواحل هدف استان بوشهر در طرح تسهیل ترددهای دریایی پایش شدند که شاهد پویایی و رونق فعالیت‌های این حوزه بودیم.

علی‌نازی بیان کرد: در برخی از بنادر با وجود احداث اسکله‌های ایمن تمرکز فعالیت‌ها بر سایر محدوده‌ها است که انتظار است مالکان قایق ها با هدف تامین ایمنی بیشتر فعالیت خود را در اسکله‌های مجاز متمرکز کنند.