شناسهٔ خبر: 130495 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

۱۳۰دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده ای در بوشهر بازدید فنی شد

بازدید  از ناوگان بار و مسافر در بوشهر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از آغاز اجرای طرح نوروز ۱۴۰۲ تاکنون از ۱۳۰ دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی بار و مسافر در مبداء و پاسگاه های پلیس راه استان بازدید فنی شده است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (بوشهر) مهدی شهابی گفت: کارشناسان حمل و نقل و ایمنی و ترافیک این اداره کل در بازدیدها از ناوگان حمل و نقل، مواردی چون همراه داشتن اقلام و تجهیزات ایمنی، سیستم‌ سرمایشی وسیله نقلیه، وضعیت صندلی ها و لاستیک و اسناد حمل و سایر موارد را مورد کنترل قرار می دهند.
شهابی ادامه داد: نتایج حاصل از بازدیدها در پایان جمع بندی و موارد تخلف به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ حمل و نقل ارجاع می شود تا پس از بررسی براساس دستورالعمل‌ها رای صادر شود.
وی گفت: در همین مدت همچنین عملکرد مدیران فنی شرکت های حمل و نقل مسافر نیز چندین مرتبه مورد بازدید و کنترل قرار گرفته است.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل استان، بازدید از مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین را نیز از دیگر اقدامات نظارتی این اداره در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: در همین مدت قریب ۵۰۰ وسیله نقلیه به این مراکز مراجعه کرده اند.
شهابی، ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی را از اهداف مهم این بازدیدها عنوان کرد و افزود: مسافران و کاربران جاده‌ای هم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل، موضوع را از طریق همکاران مستقر در پایانه مسافربری و یا تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر پیگیری کنند.