شناسهٔ خبر: 130516 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

عزم همگانی برای کاهش تصادفات جاده‌ای ضروری است/ مسیرهای گردشگری استان باید ایمن‌سازی شود

کمیسیون معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بروز تصادفات جاده‌ای در شهرستان‌های اهر، مراغه، مرند و میانه در ایام نوروز، خواستار توجه جدی فرمانداران این شهرستان‌ها به این موضوع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسای از آذربایجان شرقی جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استانداری  در  جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان ، گفت: کار گروهی و عزم همگانی برای کاهش تصادف در شهرستان‌ هایی که آمار تصادف در آنها بالاست باید تقویت شده و برنامه‌ریزی دقیق برای کاهش تصادفات صورت گیرد.

وی گفت: حضور موثر نیروهای امدادی در جاده‌ها ، امسال بیشتر از سال‌های گذشته است و این موضوع باعث کاهش تلفات جاده‌ای در استان شده است.

ذاکری افزود: از زمان آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند پارسال ، میزان جان باختگان سوانح جاده‌ای در استان ۳۸ درصد کاهش ، اما شمار مجروحان این حوادث ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: جایگاه کشوری آذربایجان شرقی در زمینه تردد خودروها هم از جایگاه نهم در نوروز پارسال به رتبه هفتم رسیده است.

ذاکری از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست تا امکانات لازم ازجمله خودروی مناسب برای کنترل جاده‌ها را در اختیار پلیس‌ راه قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتقال بیشتر مصدومان تصادفات به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز، گفت: راه‌اندازی بخش تروما در بیمارستان طالقانی می‌تواند مسیر غرب تبریز و شهرهای همجوار را پوشش دهد.

ذاکری افزود: در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها و جلوگیری از مخاطرات پیش‌رو باید تمامی محورهای گردشگری با نظارت کامل راهداری ایمن‌سازی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این جلسه گفت : میزان تردد خودروها در استان در  ۱۳ روز گذشته به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

اورجعلی علیزاد افزود: بیشترین   ورودی ها به   استان ازمحورهای آزادراه تبریز- زنجان ،میاندوآب - ملکان  ونیر - سراب بوده است.

وی گفت:  دراین ایام ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر استان نیز ۱۳۹هزار مسافررا جابه جاکرده است.

در این جلسه گزارش برنامه‌ها و اقدامات اعضای کمیسیون پیرامون ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی ارائه شد.