شناسهٔ خبر: 130551 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

محورهای ارومیه - مهاباد و میاندوآب - ملکان پرترددترین محورهای ارتباطی در ایام نوروز ۱۴۰۲

749b9321-190f-4e21-9e24-63a25dbe2bfb.jpg محورهای ارومیه - مهاباد و میاندواب - ملکان بیشترین ترددهای جاده ای در ایام نوروز  ۱۴۰۲ را به خود اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۲ ، ۷۰۳۹۱۰ خودرو سنگین از جاده های استان آذربایجان غربی تردد کرده اند که شامل ۸ درصد از کل تردد های استان می شود.

آرامون افزود: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۲، نزدیک به ۹ میلیون خودرو از محور های مواصلاتی استان تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰.۶۲ درصدی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح نیز تعداد ۱.۵ میلیون  وسیله نقلیه از حوزه استحفاظی استان تردد کرده اند که آمار قطعی مسافرین خروجی و ورودی را تشکیل میدهند و این مقدار نیز ۱۰.۸۸ درصد افزایش داشته است.

آرامون اظهار کرد: محور ارومیه مهاباد با ۶۴۹۵۷۵ نفر و میاندوآب ملکان با ۴۷۱۴۹۵ تردد در محور های مواصلاتی استان بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یادآور شد: با تدابیر اندیشیده شده در محور های مواصلاتی استان درصد سبقت های غیر مجاز تا پایان هشتمین روز از فروردین کاهش محسوسی داشته و این مقدار به زیر یک درصد رسیده است.