شناسهٔ خبر: 130568 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

افزایش جابجایی بار و مسافر از راه‌آهن شمال ۲ در سال ١۴٠١

قطار باری مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از افزایش جابجایی بار و مسافر در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ١۴٠١ بیش از ٩٧۶ هزار نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی منطقه شمال۲ جابجا شده‌اند که از این مقدار ٧٨٩ هزار مسافر سهم قطارهای اصلی و ١٩٧ هزار نفر مربوط به تردد مسافرین با قطارهای محلی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن شمال۲، غلامحسین ولدی مدیر کل راه آهن این منطقه گفت: در سال ١۴٠١ بیش از ٩٧۶ هزار نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی منطقه شمال۲ جابجا شده‌اند که از این مقدار ٧٨٩ هزار مسافر سهم قطارهای اصلی و ١٩٧ هزار نفر مربوط به تردد مسافرین با قطارهای محلی است.

ولدی با بیان اینکه رشد ٢۴ درصدی تعداد مسافرین نسبت به عدد ٧٨۴ هزار نفر در سال ١۴٠٠، نشان از گرایش مردم به استفاده از  قطار برای سفرهایشان دارد خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز تعطیلات سال جدید، شاهد آن هستیم که روز به روز بر تعداد مسافرین افزوده شده و پیش‌بینی می‌شود حجم بالایی از مسافرین در نوروز امسال اقدام به انجام سفرهای خود کنند.

وی افزود: در پیک سفرهای نوروزی، بی‌شک مهمترین هدف همه همکاران بنده در این اداره کل، بهبود و توسعه خدمات و به تبع آن افزایش رضایتمندی مسافرینی است که سفر با قطار را اولویت خود قرار داده‌اند.

ولدی در ادامه به زمان تأخیر قطارهای مسافری در اداره کل راهآهن شمال۲ اشاره داشت و تصریح کرد: خوشبختانه با نظارت مستمر بر قطارهایی که در محدوده جغرافیایی این منطقه تردد نموده‌اند میانگین زمان تاخیر قطارهای مسافری در سال گذشته نسبت به سال ١۴٠٠ با کاهش ١٨.۶ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ همچنین در خصوص عملکرد اداره کل در حوزه جابجایی بار اظهار داشت: در سال ١۴٠١ میزان تخلیه بار، بیش از ۱ میلیون و ۶٩٢ هزار تن بوده است که نسبت به عدد ۱ میلیون و ۴٧٢ هزار تن در مدت مشابه سال ١۴٠٠ رشد ١۵ درصدی داشته است. در خصوص میزان بارگیری نیز عدد ١ میلیون و ۵١ هزار تن بار در سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده که این رقم در سال گذشته با تغییری ۵ درصدی به بیش از ۱ میلیون و ١٠٨ هزار تن افزایش یافته است.