شناسهٔ خبر: 130589 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده ‌مردم ۵ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

اعلام آمادگی گروه های جهادی برای ورود به پروژه های راهداری در خراسان شمالی

جلسه نماینده ‌مردم ۵ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی در دیدار نوروزی با کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از اعلام آمادگی گروه های جهادی برای ورود به پروژه های راهداری در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد وحیدی گفت: رئیس مجمع جهادی استان برای مشارکت در پروژه های راهداری اعلام آمادگی کرده و امیدواریم از این ظرفیت برای اجرای پروژه راه های روستایی بتوانیم استفاده کنیم.

وی با بیان این که آمار تصادفات جاده ای در نوروز امسال نسبت به نوروز سال قبل افزایش یافته است، افزود: بخشی از محور بجنورد - جنگل گلستان هنوز دو طرفه است و حوادثی که در این محور رخ می دهد به دلیل برخی کم کاری هاست و باید دوباره به این موضوع بپردازیم.

وی با تاکید بر این که این اداره کل در حوزه راه های روستایی اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح کرد: از جمله اقداماتی که مجلس شورای اسلامی به منظور تحرک بخشی به آن ورود پیدا کرده است محرومیت زدایی و قیر رایگان است.

وحیدی ادامه داد: مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و قرارگاه های سازندگی در بخش محرومیت زدایی پای کار بیایند.

وی پل های آقانبی و اخلی دنگل را پروژه های بسیار خوبی دانست که توسط این اداره کل اجرا شده است و گفت: محورهای شیرین دره تا یالانچی و بربرقلعه و کهنه جلگه از پروژه های باقی مانده اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان است که پیگیر جذب این اعتبارات هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با ارائه آمار تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی به پروژه های بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی و مناقصه های راه های روستایی در حوزه انتخابی وحیدی، نماینده ‌مردم ۵ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و خواستار پیگیری برای جذب اعتبارات در این بخش شد.

تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، وضعیت محور بجنورد - جنگل گلستان، ماشین آلات راهداری و ابنیه فنی از جمله مباحثی بود که مشتری در این جلسه مطرح کرد و درباره آن ها بحث و تبادل نظر شد.