شناسهٔ خبر: 130703 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد:

ورود حدود ۷۰۰ هزار خودرو به استان یزد در ایام نوروز ۱۴۰۲

محمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفند) تا ۱۰ فروردین ۶۹۴ هزار و ۴۶۷ خودرو وارد استان یزد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، سید حسین محمدی میزان ورود خودروها به استان یزد از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۰ فروردین را ۶۹۴ هزار و ۴۶۷ خودرو اعلام و اظهار داشت: در تاریخ ۱۰ فروردین ۴۱ هزار و ۹۹۵ خودرو وارد استان یزد و ۴۳ هزار و ۱۵۹ خودرو از استان یزد خارج شد.

وی محورهای پرتردد استان در شبانه‌روز گذشته (۱۰ فروردین) را یزد – مهریز، مهریز – یزد، یزد – تفت ذکر و ابراز کرد: قریب ۲۹ هزار خودروی ورودی به استان مربوط به خودروهای سبک بوده است و بیش از ۱۳ هزار دستگاه خودروی ورودی به استان نیز مربوط به وسائل نقلیه سنگین بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد عنوان کرد: بیشترین آمار ورود به استان یزد از ۲۴ اسفندماه تاکنون مربوط به‌روز دوشنبه، ۷ فروردین بوده که بالغ بر ۴۹ هزار خودرو به استان وارد شدند.

محمدی ساعت اوج تردد در شبانه‌روز گذشته را ۱۷ تا ۱۸ اعلام کرد و گفت: از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۱) تا ۱۰ فروردین به طور متوسط در هر ساعت ۱۹۶ خودرو در سطح استان تردد داشته‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۸ درصدی مواجه بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در پایان با اشاره به اینکه سرعت خودروها نیز توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود، افزود: سرعت متوسط خودروها از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفند) تا ۱۰ فروردین ۸۰ کیلومتر در ساعت بوده و ۱۰ درصد خودروها بالاتر از سرعت غیرمجاز داشته‌اند.