شناسهٔ خبر: 130706 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ترددهای نوروزی در مبادی ورودی چهارمحال و بختیاری ۴ درصد افزایش یافت

*تردد در جاده های لرستان از مرز ۷ میلیون گذشت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ چهارمحال و بختیاری گفت: آمار تردد در ورودی‌های‌ این استان تا نهم فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴ درصدی مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( چهارمحال و بختیاری) روح الله غلامی گفت: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین امسال در مجموع ۶۸۰ هزار و ۱۵۹ مورد تردد در مبادی چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید که این آمار در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۶۵۱ هزار و ۲۶۱ مورد است.

وی آمار تردد در مبادی خروجی استان در این مدت را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی اعلام و تصریح کرد: تردد خروجی سال گذشته برابر با ۶۴۳ هزار و ۵۰۱ مورد است که این آمار با کاهش سه درصدی در سال جاری به ۶۲۳ هزار و ۲۷۳ مورد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری بیشترین ترددهای نوروزی این استان را مربوط به شهرستان‌های‌ شهرکرد، بروجن و فارسان دانست و یادآور شد: محور بروجن - گندمان نیز با ثبت نزدیک به ۱۱ درصد از کل ترددهای نوروزی استان پرترددترین‌ محور چهارمحال‌ و بختیاری در این مدت به شمار می‌رود.

غلامی اضافه کرد: بر اساس داده‌های‌ به دست‌ آمده از تردد جمعی مسافران نوروزی از ابتدای طرح تا نهم فروردین نیز، ۷۳ هزار و ۲۳۶ مسافر از پایانه‌های‌ استان برای انجام سفر استفاده کرده‌اند که در این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۶.۲ درصدی را نشان می‌دهد.