شناسهٔ خبر: 130761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دوازدهمین روز از عید نوروز صورت گرفت:

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی از فرودگاه تبریز

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی از فرودگاه بین المللی تبریز همزمان با دوازدهمین روز از عید نوروز جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجانشرقی با حضور مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی امور راه وشهرسازی آذربایجانشرقی و معاون عمرانی استاندار ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل عمومی استان و مدیر کل فرودگاه از فرودگاه بین المللی تبریز بازدید بعمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان شرقی)، در این بازدید امیر بخشی زاده مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی افزود: تبریز به دلیل شرایط اقتصادی و جغرافیایی‌اش یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور است. از این رو فرودگاه بین‌المللی تبریز هم به واسطه رفت‌وآمدهای متعدد به این شهر، اهمیت ویژه‌ای دارد.

 وی افزود: فرودگاه بین‌المللی تبریز که با عنوان فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز هم شناخته می‌شود، در روز به طور متوسط پذیرای  پرواز داخلی  خارجی است.

مدیر کل راه و شهرسازی گفت: از آنجایی که فرودگاه تبریز روزانه، میزبان پروازهای متعدد و مسافران قابل توجهی است، خدمات و امکانات مناسبی را برای آن‌ها درنظر گرفته است.

بخشی زاده گفت: تعداد قابل توجهی فروشگاه در قالب غرفه‌های کوچک و بزرگ به عرضه کالاهای مختلف در فرودگاه بین‌ المللی تبریز، مشغول‌اند. غرفه‌هایی که کالاهای مختلفی از جمله مواد غذایی و خوراکی، سوغاتی‌های تبریز و صنایع دستی این شهر را به میهمانان نوروزی عرضه می‌کنند.

در ادامه رامین آذری مدیر کل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری بیش از ۳۰ عنوان طرح عمرانی، مرمت و بهسازی در فرودگاه های تبریز و سهند با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

وی افزود: همچنین با هماهنگی ایرلاین‌ها تعداد پروازها از مبدا فرودگاه بین المللی تبریز به کشور ترکیه نیز افزایش یافته است.

آذری در مورد تمهیدات صورت گرفته همزمان با عید نوروز  و ماه مبارک رمضان گفت: بسته‌های فرهنگی خوبی برای ماه مبارک رمضان آماده شده که همراه با بسته افطار که شامل خرما و آب جوش و چای است در اختیار مسافران قرار گرفته است.

مدیر کل فرودگاههای تبریز از استقرار میز خدمت و پاسخگویی به مسافران در فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: کمیته تسهیلات فرودگاهی با حضور ارگان‌ها و نهادهای نظامی و غیر نظامی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی برگزار کردیم و بخشنامه هواپیمایی را به همه ابلاغ کردیم و مقرر شد در صورت هرگونه تأخیر احتمالی پروازها نفر پاسخگو مقابل مردم ضمن عذرخواهی پاسخگوی سوالات آنان باشند.

در پایان مراسم از ساخت هتل در سرخاب و فرودگاه تبریز و ترمینال تبریز بازدید بعمل آمد.

فرودگاه بین‌ المللی تبریز یا همان فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، در منطقه شمال غرب شهر تبریز ساخته شده است. می‌توان اولین نشانه‌های ساخت فرودگاه در این ناحیه را در دهه سی هجری شمسی مشاهده کرد. ایستگاه هوایی تبریز در سال ۱۳۲۹ در این منطقه با یک باند خاکی شروع به کار کرد.

اما در سال ۱۳۳۵ بود که با مجهز شدن به دستگاه‌های ناوبری به فرودگاه تبدیل شد. با این حال با توسعه ساختمان‌ها و تجهیزات در سال ۱۳۳۸، این فرودگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.