شناسهٔ خبر: 130794 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد؛

جابجایی بیش از ۲/۲ میلیون مسافر نوروزی تا دهم فروردین/مسافران قبل از عزیمت با اطلاعات پرواز تماس بگیرند

لوگو سازمان هواپیمایی کشوری سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از جابجایی بیش از ۲میلیون مسافر نوروزی تا دهم فروردین‌ماه خبر داد و توصیه کرد: قبل از عزیمت به فرودگاه با اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد به شماره ۱۹۹ و یا اطلاعات پرواز فرودگاه مبدأ تماس گرفته و از وضعیت پرواز خود مطلع شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از جابجایی بیش از ۲میلیون مسافر نوروزی تا دهم فروردین‌ماه خبر داد.

 یازرلو گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، در مجموع ۱۹۶۵۰ مجوز پرواز برای مسیرهای داخلی و بین‌المللی توسط سازمان هواپیمایی کشوری صادر شد که از این تعداد مجوز صادر شده، تاکنون ۱۷۹۲۳ پرواز (نشست و برخاست) انجام شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع مجوزهای صادر شده سهم مسیرهای داخلی ۱۳۸۳۴ مجوز و مسیرهای بین المللی ۵۸۱۶ مجوز است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: از تاریخ ۲۴ اسفندماه تا دهم فروردین ماه در مجموع دو میلیون و ۲۱۲هزار و ۵۰۲ مسافر(اعزام و پذیرش) با ۱۷۹۲۳ پرواز (نشست و برخاست)جابه جا شدند.

یازرلو افزود: از مجموع مسافران جابه‌جا شده در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا دهم فروردین ماه امسال یک میلیون و ۷۵۸ هزار و ۴۶۶ مسافر داخلی با انجام ۱۴۶۹۸ پرواز داخلی و ۴۵۴ هزار و ۳۶ مسافر بین المللی با انجام ۳۲۲۵ پرواز خارجی جابه‌جا شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه اظهار داشت: با توجه به شرایط ناپایدار جوی و ورود سامانه‌های بارشی فعال در برخی مناطق کشور و هشدارهای سازمان هواشناسی، احتمال بروز تأخیر در برخی پروازها وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری وی به مسافران توصیه کرد: قبل از عزیمت به فرودگاه با اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد به شماره ۱۹۹ و یا اطلاعات پرواز فرودگاه مبدأ تماس گرفته و از وضعیت پرواز خود مطلع شوند.