شناسهٔ خبر: 130818 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی جابجایی مسافر در طرح نوروزی ۱۴۰۲ توسط ناوگان عمومی لرستان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: از ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین‌ماه سال جاری ۹۵ هزار و ۶۵۱ نفر با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان جابه‌جا که ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان، مرتضی شیروانی با اعلام افزایش ۱۰ درصدی جابجایی مسافر در طرح نوروزی ۱۴۰۲ توسط ناوگان عمومی لرستان اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح و سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان ۱۲ فروردین ماه سال جاری، ۱۱ هزار و ۶۹۰سفر از طریق ناوگان عمومی و از مبدا استان به مناطق مختلف صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد مسافر وارد شده به استان از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی ۶۹ هزار و ۶۲۶ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۴ درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان بیان داشت: تعداد مسافر خارج شده از استان نیز با ۱۵ درصد افزایش به ۶۳ هزار و ۱۷۸ نفر رسیده و تردد ورودی به استان نیز با ۹۱۱ هزار و ۵۲۶ وسیله نقلیه ۶ درصد کاهش داشته است و با توجه به افزایش تعداد مسافرت ها به خارج از استان، سفرهای خروجی وسایل نقلیه ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان نیز با ۹۰۷ هزار و ۱۲۲ وسیله، ۲ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با اشاره به آغاز طرح کشیک نوروزی ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان از ۲۴ اسفند ادامه داد: همچنین نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایانه های برون استانی خرم آباد، بروجرد، دورود و الیگودرز حضور دارند و به شکایات مردم رسیدگی می کنند.

شیروانی ضمن تشکر از انجمن صنفی مسافربری افزود: جابجایی مسافرین با ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت عادی درجریان است.