شناسهٔ خبر: 130837 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد:

تردد حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو از مبادی ورودی و خروجی استان یزد

معتمدی معاون فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد گفت: در طول مدت ایام نوروز قریب به یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو به استان وارد و یا خارج شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، حامد معتمدی معاون فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از دستگاه های ترددشمار فعال در محورهای مواصلاتی یزد همزمان با آغاز سفرهای نوروزی و در بازه زمانی ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۱ تا پایان ۱۲ فروردین سال جاری تردد یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۴۷۲ خودرو در محورهای مواصلاتی یزد به استانهای همجوار ثبت شده است که بیشترین پلاکهای ثبت شده مربدط به استانهای کرمان، اصفهان، فارس و تهران بوده است.

وی افزود: در این بازه زمانی ورود ۷۸۰ هزار و ۹۲۲ خودرو به محورهای مواصلاتی یزد ثبت شده است و در ۲۴ ساعت گذشته (۱۲ فروردین) نیز ۳۷ هزار و ۹۲۴ خودرو وارد یزد شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در این مدت از محورهای مواصلاتی یزد ۸۰۱ هزار و ۵۵۰  خودرو خارج شده، افزود: خروجی خودرو از محورهای مواصلاتی یزد در ۲۴ ساعت گذشته (۱۲ فروردین) ۳۹ هزار و ۷۶ خودرو بوده است.

معتمدی بیان کرد: سرعت متوسط وسایل نقلیه در این بازه زمانی (۲۴ اسفند تا ۱۲ فروردین) ۸۱ کیلومتر در ساعت و پرترددترین محور استان در ۲۴ ساعت گذشته (۱۲ فروردین) محور یزد – تفت  بوده است.

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد یادآور شد: رانندگان حتماً قبل از عزیمت به سفر، از طریق تماس با تلفن گویا و سامانه جامع ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور مطلع شوند تا سفر ایمن‌تری را داشته باشند.