شناسهٔ خبر: 130846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب جایگاه اول کشور در سال گذشته توسط استان خراسان رضوی؛

آمار مسافر نوروزی ناوگان عمومی جاده ای خراسان رضوی از ۷۰۰ هزار نفر گذشت

123 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی از جابجایی بیش از ۷۰۰ هزار نفر مسافر در ایام طرح نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند لغایت ۹ فروردین ماه با رشد ۱۹ درصد نسبت به سال قبل توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی جعفر شهامت گفت : به سبب وجود بارگاه منور رضوی در استان خراسان رضوی و تردد مشتاقان زیارت اقا علی ابن موسی الرضا  ( ع) ، این استان طی سال اخیر با جابجایی بیش از  ۱۷.۵  میلیون نفر با حمل و نقل عمومی جاده ای را بدست آورد.

وی افزود: در زمان اجرای طرح نوروزی امسال، آمار تردد در شبکه راههای استان نیز نشان دهنده افزایش ۱۰  درصدی است که پارسال ۱۷ میلیون  تردد و امسال نیز  ۱۹ میلیون  تردد را شاهد بودیم.

شهامت با اشاره به ثبت تخلفات سرعت توسط دستگاههای تردد شمارگفت: در زمان اجرای این طرح تا کنون درصد تخلف سرعت غیر مجاز نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد و درصد فاصله غیر مجاز حدود ۲ درصد کاهش داشته است که موثر بودن اقدامات نظارتی و همکاری شاسته مسافرین نوروزی را در طول راهها نشان می دهد.

به گفته رییس کمیته خدمات حمل و نقل و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در حال حاضر تعداد ۱۳۴ دوربین نظارتی فعال در سطح محورهای خراسان رضوی وجود دارد که در سال قبل ۱۱۴ تعداد بود.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی اعلام شده، با مرکز مدیریت راه‌ها نیز ۳۰هزار تماس برقرار شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد  کاهش داشته است.